zaterdag 12 december 2015

Dinie Bell: 2015 in boeken

Ik kan niet zeggen dat 2015 een jaar was dat er voor mij echt uitspringt op boekengebied. Er zijn natuurlijk wel goede boeken uitgekomen, maar om nou te zeggen dat het zoveel beter was dan andere jaren. Elk jaar komen er wel enkele juweeltjes uit, gelukkig.
Omdat ik zelf druk bezig ben met schrijven, lees ik lang niet meer zoveel als ik ooit heb gedaan. Vroeger las ik minimaal 1 boek in de week. Tegenwoordig kan ik nauwelijks nog 1 boek per maand halen. Om met Johan Cruijf te spreken: Elk voordeel heb z'n nadeel.
Een boek waarvan ik erg genoten heb, is Stoner van John Williams. Ik vond het een boeiend, goed geschreven verhaal. Opmerkelijk dat het boek al zo lang geleden geschreven is en na al die jaren pas zo'n vlucht neemt.
Een boek dat me tegenviel, is Het meisje in de trein, al moet ik wel bekennen dat ik het niet uitgelezen heb. Omdat ik er zoveel goede recensies over gelezen had, heb ik me stug door de eerste 25 pagina's heen geworsteld, maar het kon me echt niet boeien.
Ik hoop in 2016 of begin 2017 weer een thriller op de markt te brengen. Ik ben er al volop aan bezig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten