donderdag 6 augustus 2015

Bereken je NTL stapel

Bij ons in de Thrillerlezersgroep hebben wij het regelmatig over hoe groot onze stapels zijn van boeken die we nog willen lezen voor we het aardse gaan verlaten. Er zijn vele boekenwurmen die blijven kopen, ondanks dat ze al hoge stapels thuis hebben liggen. Ik had toevallig deze week uitgerekend dat ik zes boekenkasten kan vullen met mijn ongelezen boeken..... Gelukkig woon ik met iemand samen die dan wel niks van mijn verslaving snapt, maar wel iets heeft van als jij daar gelukkig mee wordt.
 
Op de site Read it Forward hebben ze nu een calculator gemaakt. Daarmee kan je berekenen hoelang het je gaat duren om je hele ongelezen stapel boeken te lezen. Je geeft aan uit hoeveel boeken je NTL stapel is , hoeveel boeken je in een jaar leest en je leeftijd. De calculator berekent hoe oud je bent als je eindelijk die hele stapel  doorgeworsteld hebt. Let wel: als je dus niks meer bij zou kopen ben je door al je boeken heen. Aangezien ik in 2024 oktober pas klaar ben, vermoed ik dat er boeken bij gaan komen....
Dat ik dan denk: zullen er wel eens boekenwurmen in de schuldsanering komen? Maar ach tegen de tijd dat ik recht heb op pensioen krijg je zo weinig dat ik dan kan genieten van de al gekochte boeken. Wie zet je in godsnaam in je testament? Wie wil zo'n gigantische stapel boeken? Minimaal 700 ongelezen dus maagdelijke boeken ...
Maar ik zou zeggen doe de test eens en kijk wanneer jij uitgelezen bent. Met je NTL stapel dan. Ehm..met je huidige NTL dan...
 

Probeer het zelf!

Klik op de paarse link en ook even op wat dan verschijnt. Dan kan je je getalletjes in vullen. En laat maar weten hoe oud jij moet worden!

1 opmerking:

  1. Oeiii dat ga ik niet meer redden dit leven......
    Ha ha, even doorlezen dus.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen