woensdag 29 oktober 2014

De debutanten in Zoetermeer




Op het thrillerfestival te Zoetermeer werd omstreeks half zes de Debuutprijs uitgereikt voor het beste debuut van het afgelopen jaar. Om 14.00 diezelfde middag interviewde Janneke Siebelink vijf van de zes debutanten. Onze Vlaamse schrijver  Bruno was niet aanwezig. Ik was juist wel nieuwsgierig naar deze grote onbekende en zeker naar zijn miraculeuze wijze waarop hij de zesde plaats verwierf. Maar helaas....hij blijft wat mistig voor ons.
De andere schrijvers werden aan de tand gevoeld of ze naast het schrijven een baan hebben (alleen Olga heeft de luxe door niet te werken naast het schrijven), wie hun manuscript het eerst mogen lezen, hoe het met het volgende boek gaat en of ze elkaars boek kenden. Op die laatste vraag was het antwoord volmondig nee. Tjeerd had al voorgesteld om boeken uit te wisselen onderling.
Ik vraag me dan af of schrijvers zelf dan zo weinig tijd hebben om te lezen. Lijkt mij toch juist heel interessant om te weten wie je concurrenten waren in aanloop tot deze dag?

Later werd bekend gemaakt dat Bronja Hoffschlag de debuurtprijs won voor haar debuut De Dode Kamer. Ik was er van overtuigd dat het Olga Hoekstra met Dodenweg zou worden en had een weddenschap met de schrijfster. Heel sportief kwam Olga na afloop mij alsnog de fles wijn geven. Ook al hadden we allebei verloren. 

1 opmerking:

  1. Erg leuke foto collage van de debutanten. Ik vond het een leuk vragen rondje en heb de boeken van Tjeerd, Olga en Linda gescoord om die te gaan lezen. Recensies volgen over ......tijd, .want de stapel boeken die ik meenam uit Zoetermeer is erg hoog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen