donderdag 12 april 2018

Wildernis van Jane Harper


 Wildernis is het tweede boek van deze auteur met federaal agent Aaron Falk als hoofdpersonage.

De Droogte, boek 1 met Aaron Falk, heb ik niet gelezen. Ik startte dus geheel blanco met dit verhaal.

De proloog is sterk neergezet; echt een mooi begin van een thriller. Je bent direct nieuwsgierig en verlangt naar meer.

Het boek speelt zich af in de verleden en in de tegenwoordige tijd.
Je volgt een groep vrouwen tijdens hun bedrijfsuitje (survivaltocht) in het Giralanggebergte. Er raakt 1 vrouw vermist.
Tevens volg je Falk en zijn collega die op zoek gaan naar de vermiste Alice Russell.

Falk kent de vermiste Alice en heeft zelfs een voicemailbericht van haar op zijn gsm ten tijde van de vermissing.
Een bericht van 4 woorden ‘…. Haar kwaad kan doen….’

Wat is er met Alice Russell gebeurd en leeft ze nog. Dat is de vraag die zich in je hoofd nestelt.
Het is een fijne thriller die lekker weg leest. De échte spanning miste ik wel een beetje maar het boek is 4 sterren waard. Ik kijk uit naar een volgende boek met Aaron Falk in de hoofdrol. De Droogte zal ik zeer zeker ook nog gaan lezen.

Tal Plantaz









Geen opmerkingen:

Een reactie posten