maandag 2 april 2018

Paradijsvogels van Nathalie Pagie


Titel:  Paradijsvogels
Auteur: Nathalie Pagie
Serie: Diego Martinez & Tara Linders deel 1
Uitgeverij: Boekerij
Publicatiedatum: Oktober 2015
Pagina’s: 256

Cover
Een hele vrolijke en zomerse cover van een mooi strand met palmbomen, azuurblauwe zee en een vrouw in een hangmat. Als ik deze cover zo zie zou ik hem niet direct aan een thriller koppelen. Maar de ondertitel doet anders vermoeden: Aruba: one happy island, maar nu even niet… Ook de achterflap wijst erop dat het even anders is dan de cover doet vermoeden. Ik ben benieuwd.

Auteur
Nathalie Pagie is een Nederlandse auteur die in 2013 debuteerde met haar eerste thriller De toneelclub. In 2014 verscheen haar tweede boek, De campus. In 2015 verscheen haar derde boek, en eerste deel in de serie met Tara Linders en Diego Martinez, Paradijsvogels. In april 2017 volgt het tweede deel in de serie, Casa Familia.

Achterflap
De eigenzinnige journaliste Tara Linders vertrekt naar Aruba voor een commerciële reportage over jonge succesvolle carrièrejagers. Als ze een Vlaams meisje ontmoet dat in nood verkeert, stuit ze op een compleet ander verhaal.
Met hulp van haar collega Diego Martinez gaat Tara op onderzoek uit en ontdekt ze dat het eiland ook duistere kanten herbergt. Samen trekken ze een grotere beerput open dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden: het luxe eilandleven blijkt niet meer dan een zeepbel. Als de bewoners zich tegen haar keren, zal ze moet vechten voor haar leven.


Mening
Een lekkere vlotte thriller om te lezen met het mooie weer van de afgelopen dagen. Ik vond het een fijn boek om te lezen. Tara is een bijzondere vrouw met volgens mij een behoorlijk eenzaam leven. Ik vind haar mooi beschreven en kon mij goed inleven in haar en haar situatie. Voor haar is het heel bijzonder dat ze naar haar vroegere schoolvriendin in Aruba mag, voor haar werk ook nog eens. Jammer genoeg voor Tara krijgt ze niet de reis die ze gehoopt had. Ik vind dat ze zich kranig geweerd heeft in de moeilijke situaties.
Diego, de collega van Tara bij de krant, blijft nog wat op de achtergrond, al merk je wel dat hij thuis een moeilijke tijd doormaakt. Ik denk dat het een leuk en mooi personage is, maar verdere uitwerking zou wel leuk zijn. Ik zou graag een beter beeld van hem willen krijgen.
De plot is niet over de gehele linie heel erg spannend, vooral de stukken thuis en op het werk bij Diego zorgen er voor dat het verhaal even wat inzakt. Ik was vooral benieuwd naar de gebeurtenissen op Aruba. Daarnaast verloopt het verhaal wel heerlijk vlot en heeft Pagie een hele fijne, vloeiende schrijfstijl wat ervoor zorgt dat het verhaal leest als een malle. Voor je het weet is het avontuur op Aruba alweer voorbij en is het boek uit.

Kort gezegd een fijne, vlotte, zomerse en boeiende thriller, waar nog iéts meer spanning in had gemogen van mij. Ik ben heel erg benieuwd naar het tweede deel en kijk er dan ook naar uit om deze te gaan lezen zodra hij uit is.

Spanning: 3,5
Plot: 3,5
Leesplezier: 4 
Schrijfstijl: 4
Originaliteit: 3,5
Psychologie: 3,5

3,5 kraai voor Paradijsvogels een veelbelovend eerste deel!



Recensie eerder verschenen op Thrillerlezers.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten