zondag 1 april 2018

Op de thee bij.... vrouwtje theelepel


Ik denk dat bijna iedereen ze wel kent: de labeltjes die aan de zakjes van de Pickwick thee. Terwijl je het theezakje in je mok hangt, geef je antwoord op de vraag die je net las. Daar de vragen totaal willekeurig zijn, kan dat verrassende antwoorden geven. Thrillerlezers startte met Teatopics en stelt een auteur volkomen willekeurig uit al die labeltjes vijf vragen.
Haar echte naam is Thea, maar ze wordt meestal Vrouwtje Theelepel genoemd omdat zij altijd een gouden theelepel om haar hals draagt. Er is iets vreemds met haar: ze wordt op de meest ongelegen momenten zo klein als haar theelepeltje en kan dan met dieren praten, maar niet iedereen weet dat.


Samen met haar man Bazel, buurmeisje Wendy en de dieren uit het bos beleeft Vrouwtje Theelepel allerlei avonturen. die ook in boekvorm uitgegeven zjn.



Als je iemand anders kon zijn, wie zou je dan willen zijn?
Gewoon Thea, zoals ik heet

Geloof je in liefde op het eerste gezicht?

Ja zeker, ik heb het meegemaakt, dat ik kabouter Paulus ontmoette. Het was alleen zo alstig dat ik vaak opeens weer groot groeide. Het was ons niet gegund om lang gelukkig te kunnen blijven. Ik heb er nog verdriet van. Maar ben getrouwd met Bazel, die schilder is.


Ben je liever lang en dik, of klein en atletisch?

Tja, ik ben nu klein en dik. Ik zou liever voor altijd heel klein zijn als een theelepeltje en lekker in de bloemetjes klimmen en met de miertjes praten.

Ben jij een buiten - of een binnenmens?

Ik ben het allerliefst buiten, waar ik met alle dieren kan praten. Het egzelligst is als ik Wendy in het bos tegenkom, want ook zij kan met de dieren klesten. Soms zitten we dan met herten en vogels hele verhalen te houden.

Houd je meer van zoet of van hartig?

Ik ben gek op High tea's. Alhoewel we die in het bos altijd Short tea's noemen met allerlei lekkere paddestoelmuffins, boomschorsbonbons en eikeltjessandwich.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten