donderdag 8 maart 2018

Op de thee bij..... Bertina Mulder

Ik denk dat bijna iedereen ze wel kent: de labeltjes die aan de zakjes van de Pickwick thee. Terwijl je het theezakje in je mok hangt, geef je antwoord op de vraag die je net las. Daar de vragen totaal willekeurig zijn, kan dat verrassende antwoorden geven. Thrillerlezers start met Teatopics en stelt een auteur volkomen willekeurig uit al die labeltjes vijf vragen.


De eerste auteur die de spits afbijt is Bertina Mulder.

Bertina heeft een achtergrond in de communicatie. Zij werkte jarenlang voor een grote zorgorganisatie, waar zij zich vooral bezighield  met de opzet en redactie van de websites en het intranet. Nu werkt zij als zelfstandig tekstschrijver en webredacteur bij haar eigen bedrijf, Bertina Mulder Tekst & Redactie’.
Naast haar redactionele werk schrijft zij ook fictie. Eind 2016 verscheen haar debuutroman Wisselwerking. Op 8 maart 2018
verschijnt haar psychologische thriller over de eerste bemande missie naar Mars, met als titel De rode magneet.



1. In welk tv-programma zou jij te zien willen zijn?
Het leek mij leuk om bij RTL Late Night met Humberto Tan te zijn. Die Caribische losheid van hem spreekt me aan, ik heb tenslotte ook op Curaçao aan mijn boek geschreven. Kondigt hij zijn vertrek aan! Dat wordt ‘m dus niet meer! Dan Jinek maar, vrouwen onder elkaar is ook wel mooi!


2.Met wie zou je het liefst dit kopje thee drinken?
 Ik zou dit kopje thee wel met de astronaut André Kuipers willen drinken. Met zijn kennis van de ruimtevaart zou het vast een boeiend gesprek worden.

3.Waar heb je om gelachen vandaag?
Ik heb om mezelf gelachen toen ik vreselijk onhandig bezig was om de foto te maken met mijn Mars-theemok. Mensen, wat ben ik lousy in selfies! Hopelijk kan hij ermee door.

4.Wat doe je het liefst doen op een regenachtige dag?
Op een regenachtige dag schrijf ik het liefst. Tussen mijn souvenirs uit Curaçao, mijn palmpje en alle lampen aan om de zon te simuleren. Ik heb zelfs een oceaanblauwe wand in mijn schrijfkamer.

5.Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?
 Beide oma’s zijn al lang geleden overleden, ik weet me niet meer veel te herinneren. Mag een opa ook? Ik leerde van hem verschillende kaartspelletjes en hij bakte altijd zelfgemaakte frieten. Met van die grote aardappels die door een handpers werden gedrukt. Misschien is dat ding er nog, ik zal eens op zoek gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten