woensdag 21 maart 2018

Eindelijk sponsor voor de Spannende Boekenweken

Via een persbericht van het CPNB las ik dat er eindelijk een sponsor gevonden is voor de Spannende Boeken Weken. TUI, een reisorganisatie, gaat een aardig bedrag in het project stoppen.

Het CPNB en TUI hebben een gezamenlijke missie: lezen bevorderen en ontspanning vergroten. TUI verzorgt voor vele Nederlanders een vakantie en gelooft dat het lezen van boeken extra ontspanning biedt. De CPNB wil van Nederland het meest boekbelezen land ter wereld te maken, daar gaat TUI nu bij helpen.

Tui gaat onder het motto: “je vakantie begint met boeken”   tijdens de Spannende Boeken Weken (van 6 t/m 24 juni) het lezen van boeken stimuleren. De zomervakantie  vakantie is het uitgelezen moment om te ontsnappen en ontspannen met een boek. Het blijkt namelijk dat voor 40% van de Nederlanders de zomervakantie het momentis  om méér boeken te lezen dan normaal. Gemiddeld blijken vakantegangers zo’n zes boeken mee op reis te nemen. Daarbij zijn spannende boeken  het meest gelezen en in aanloop naar de zomervakantie zorgen spannende boeken voor 37% van de totale omzet. Wie bij TUI zijn reis boekt zal dus nog meer van zijn vakantie genieten, dankzij onder andere boekentips en exclusieve acties.


Monique van Loon ( Teamlead Branding & Campaign) TUI: "Voor ons is lezen en vakantie dus een perfecte combinatie. Op vakantie kun je ontdekken, genieten en relaxen. Boeken lezen draagt absoluut bij aan het vakantiegevoel.”



1 opmerking: