woensdag 15 februari 2017

Daniëlle telt de bladzijdes...

1111....

Het aantal bladzijdes dat ik afgelopen week heb gelezen....1111 ( een beetje afgerond om het mooi neer te zetten). Dit aantal bestond uit drie boeken.

De worsteling zoals ik al vorige week aankondigde met het dikke boek Bling Bling (527pag) heb ik overwonnen. Het boek zelf heeft ervoor gezorgd dat het géén marteling werd. De korte hoofdstukjes, de niet al te ingewikkelde schrijfstijl, het telkens op een ander plek aanwezig zijn met het verhaal, een goed doordacht uitgewerkt plot, alles klopte in dit voor mij (te) dikke boek. Toch zal het voor mij nooit een hobby worden om me telkens met zo een joekel in handen te zien zitten.



Gelukkig had ik de combinatie met het boek Syrië zien en sterven, want in bed was Bling Bling een beetje te zwaar. Syrië zien en sterven, het derde deel van de Erica Steen serie (ik heb de eerste twee niet gelezen), is een verhaal waarbij haar man Tom op missie wordt gestuurd naar Turkije, maar dit blijkt niet te kloppen. Als hij dan opeens vermist raakt, ligt er maar een opdracht voor Erica: hem levend weer terugvinden. Een voor de hand liggend verhaal in deze tijd met terreur en verderf richting die landen. Dus ook dit boek was goed te lezen, maar kreeg bij mij niet het wauw gevoel.

Het ultieme wauw gevoel kreeg ik wel afgelopen zaterdag toen ik met mijn kids naar ons vaste reiskantoor gingen om daar onze vakantie te boeken voor de zomervakantie. Een heerlijk gevoel nu al te weten dat we over 6 maanden, 17 dagen lang de 6S serie weer gaan mee maken....Sun, Sea, Sand, Siësta, Sangria ....Spain ?

Oké dat geregeld te hebben was er weer tijd voor een nieuw boek. Na De vreemdgangers van Rob Oostveen kwam er begin dit jaar zijn nieuwe boek Wraak uit. Was wel benieuwd hoe deze me ging bevallen aangezien ik het vorige graag gelezen had. En ik moet zeggen, deze ging als een speer. Het is dan niet een thriller thriller, maar de titel verraadt het al, een boek vol wroegingen, chantage en haat. Echt een boek dat je oppakt en in één ruk uitleest, ik heb er in ieder geval van genoten.

En nu is er werk aan de winkel, want de recensies moeten nog geschreven worden!


Oh ja, mijn volgende boek ligt al klaar, Het hart van het kwaad van Luca d'Andrea. Een debuutje.

Tot de volgende keer!


Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten