dinsdag 7 februari 2017

Ann las ook!

Wat las ik in januari en heb ik nog boeken gekocht/gekregen? Nu kan ik heel snel de vier boeken opnoemen die ik gelezen heb en de foto’s van de boeken die ik heb aangeschaft dan wel gekregen en dan is het einde stukje.

Beeeeetje saai ook, al zit vast niet iedereen te wachten op mijn uitgebreide versie van ‘Wat las ik’, want dan komt ongetwijfeld mijn kitten Flea weer om de hoek kijken. Ik kan daar serieus wel wekelijks een column over schrijven, want het is me er eentje ;-) Don’t worry, dat ga ik niet doen. Ik heb namelijk nog last van een (kuch) ‘writer’s block’. Ik zet het tussen aanhalingstekens, omdat je voor het hebben van een writer’s block een writer moet zijn en dat ben ik niet. Ik ben een verhalenverteller…en vertellen gaat me nog steeds wel aardig af…alleen het daadwerkelijk op ‘papier’ zetten, daar schort het nog aan. Columns…nah…recensies…ik krijg al kramp in mijn vingers als ik er aan wil beginnen…faalangst…want wat als het een k*trecensie is…terwijl ik het juist zo goed bedoelde. Laat maar…denk ik dan. Ik stort me wel op het lezen…

Zo komen we weer bij wat ik afgelopen maand aan boeken las. Ik ben sinds september bezig met het lezen van de Midnight Breed serie van Lara Adrian, fantasythrillerachtige boeken met een licht erotisch tintje…maar de actie overheerst. Deel 1 las ik in het Nederlands, maar ben bij deel 2 overgegaan op het Engels, dat las stukken prettiger. Inmiddels ben ik bezig in deel 13 Bound to Darkness. Nog 3 boeken in deze serie te gaan. Geloof het of niet, ze hebben er zelfs een kleurboek voor volwassenen van…die ga ik niet kopen, dat vertel ik maar vast. Ik las afgelopen maand uit deze serie: Crave the Night, A Touch of Midnight en Tempted by Midnight.

Gelukkig las ik ook nog een ander boek ;-) Ik was enorm blij dat ik mocht meedoen met de leesclub van Nirwana, het nieuwe boek van Terrence Lauerhohn. Helemaal niks ten nadele van alle vrouwelijke schrijvers (ik realiseerde me net dat ik de afgelopen jaren zowat alleen maar boeken las die geschreven waren door vrouwen), de schrijfstijl van Terrence was een verademing…even wennen…een bladzijde of zo…en toen zat ik er vol in. Het verhaal speelt zich af in de toekomst, is rauw, grimmig en, zonder al te veel te verklappen, niet echt vrolijk. Ik genoot van de schrijfstijl, van de grimmigheid…en had visioenen van het oude Berlijn, de serie Gormenghast, met een vleugje Middeleeuwen en een snufje Christiane F. Dat ik in de week dat ik het boek las een darmvirus had heeft er misschien wel toe bijgedragen dat ik de grimmige scènes heel levensecht voor me zag…als je net als ik even toe bent aan iets anders is dit boek zeker de moeite van het lezen waard.

Tot zo ver de boeken die ik las…Huize K is ook nog boeken rijker geworden in januari. Ik had nog een boekenbon en die brandde in mijn portemonnee, dus daar ben ik wat aan gaan doen. Ik toog naar Paagman op de ‘Fred’ (voor Hagenezen en Hagenaars de afkorting van de Frederik Hendriklaan). Voor mij is dat toch dé boekwinkel van Den Haag, niks ten nadele van de andere boekwinkels. Ik kocht er As in tas van Jelle Brandt Corstius, Alsjeblieft van Toon Tellegen en in de sale kocht ik Onzichtbaar van Natasza Tardio en toen was mijn bon op.

Tijdens de inauguratie van Trump won ik het boek Echte barkeepers heten Henk, van Marja West. Ik heb haar debuutroman/thrillermeteenlach Uitgeteld ook gelezen en dat vond ik een geweldig boek, een heerlijke mix van Roald Dahl met een vleugje Sweeney Todd overgoten met een dikke laag van de zwarte humor van Marja West zelf…een vette aanrader!

Februari is één dag oud en ik heb nog niet gelezen vandaag, dat ga ik nu snel doen…tot de volgende maand!



Ann

Geen opmerkingen:

Een reactie posten