donderdag 20 oktober 2016

Wat las onze freule in de afgelopen tijd?

Zo, hehe, de eerste deadline van 30 september heb ik gehaald. Ondertussen ook het cijfer van mijn onderzoeksplan binnen, een mager zesje, waar ik niet heel erg gelukkig van werd, maar vooruit. Ik ben ondertussen al druk bezig met het volgende deel van mijn praktijkgerichte onderzoek, namelijk interviews houden met collega’s. Een interview duurt gemiddeld zo’n 45 minuten en je bent hier gelukkig zo’n 8 uur aan bezig om dit geheel uit te typen. Dus jullie snappen wel dat ik momenteel achter de laptop woon. Gelukkig staat die naast de verwarming en met dit grijze weer is dat heel fijn! 

Natuurlijk heb ik naast mijn drukke school bezigheden ook nog wel iets kunnen lezen de afgelopen tijd. In mijn laatste stuk was ik nog bezig in Orphan X van Gregg Hurwitz. Deze is uiteraard al lang uit. Een heerlijke actie thriller met Evan in de hoofdrol als superspion-held-crimineel alles in één. Het verhaal is met veel vaart geschreven en sleurt je mee van de ene actiescène naar de volgende.  

Daarna heb ik een boek van Wendy Walker gelezen, Niet alles is vergeten. Een psychologische thriller over de verkrachting van Jenny, een puber, die na deze gebeurtenis een speciale behandeling krijgt zodat ze alles vergeet over de verkrachting. Deze behandeling heeft desastreuze gevolgen. Een bijzonder vertelperspectief, we beleven het verhaal namelijk door de ogen van haar psychiater Alan. In het begin moest ik hier erg aan wennen, maar na verloop van tijd is dit juist wel bijzonder. Goed boek. 

Hierna heb ik meegedaan met de leesclub van Chantal van Mierlo over haar boek Het isolement. Bijzonder verassend boek over cyberstalking en fraude via internet. Na het lezen van dit boek bedenk je jezelf wel twee keer voor je een e-mail van een onbekende opent of een link aanklikt in een e-mail. Je hebt nu constant het gevoel dat je bekeken wordt. Coco vond ik echt een bijzonder en sterk personage. Ik had echt met haar te doen. Heerlijke thriller met een beangstigend thema. 

Na de leesclub ben ik begonnen in de Young Adult thriller van Cis MeijerMoordspelRobin gaat met school op kamp naar de Ardennen, tijdens het moordspel willen ze hun leraar terugpakken omdat hij ervoor gezorgd heeft dat de tweelingbroer van Robin geschorst is en dus niet mee op kamp mocht. Wanneer hun plan is geslaagd maar de leraar hierna ineens verdwenen lijkt te zijn, raken ze lichtelijk in paniek. Een lekkere vlotte YA thriller, om in mee te puzzelen wat er nu gebeurd is en wie is de dader?  

Toen was het derde deel in de serie met Brenna Spector aan de beurt, Blijf bij me van Alison Gaylin. Voorgaande delen niet gelezen en dit was vooral in het begin van het boek goed te merken. Ik miste toch wel wat voorgeschiedenis wat ik jammer vond. Wanneer de dochter van privédetective Brenna Spector wordt ontvoerd weet ze zich geen raad. Normaal is ze zelf opzoek naar vermiste personen en nu overkomt het haar zelf! De dader komt uit onverwachte hoek. Een met vlagen spannend boek welke leuk was om te lezen en een paar uur jezelf in te verliezen. Waarschijnlijk nog leuker als je voorgaande delen hebt gelezen. 

En toen was Indra van Sterre Carron aan de beurt! Aangezien ik deel ga nemen aan de leesclub van Gotcha! moest ik deze eerst lezen. Ondanks dat ik alleen deel 1 en 2 nog maar had gelezen was het goed te volgen, ja je mist wel wat dingen in het privéleven van Rani bijvoorbeeld, maar het verhaal was nog goed te volgen. Rani krijgt het weer flink voor haar kiezen wanneer Cecile, het dochtertje van haar vriend ernstig ziek wordt. Ondertussen wordt het verleden van Indra weer opgerakeld nadat ze het met haar vriendin heeft uitgemaakt en zich heeft bekeerd tot de Islam. Rani heeft een flinke kluif aan de zaken die ze in haar schoenen geschoven krijgt. Het boek eindigt met een grote knal… Spannend boek, benieuwd naar het vervolg!  

Momenteel ben ik bezig in Kwijt van Anja Feliers, het verhaal gaat verder waar Zuur geëindigd is. Ik ben nog niet zo heel ver, dus kan er nog weinig over zeggen. Ik hoop hem dit weekend een beetje uit te kunnen lezen. 
WANT! Gotcha! ligt daarna op mij te wachten!

Zo, dat was hem weer, het was weer de moeite zullen we maar zeggen. Tot de volgende ronde! 



Groetjes Amanda 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten