donderdag 8 september 2016

De lees- en vakantieweek van Daniëlle



Uit ervaring boeken we vanaf vorig jaar alleen nog maar 17 dagen Spanje, aangezien 10 dagen veel te kort is. Dit jaar stond Salou weer op het programma. Met twee dikke boeken stapte ik de bus in voor 17 uur, dus genoeg leesuren. Explosiegevaar van Andy McNab en Galgenveld van John Sanford waren dan ook na een weekje uit.

De laatste week was alweer aangebroken en we hadden al heel wat lekker eten naar binnen gewerkt. Ook stond er een tripje naar Barcelona gepland, met als avondvullend programma de fonteinen. Een prachtige show met muziek en kleuren.
Ondertussen las ik nog snel een novelle Doodzaad voor mijn eigen blog. Toen kwam verzoek om een boek te lezen van Gregg Hurwitz aangezien Ink en Miriam hem zouden ontmoeten in verband met zijn nieuwe boek Orphan X. Ik las het boek Dan sterft ze uit 2011 en ik heb ervan genoten. De recensie staat inmiddels op het blog. 


Ondertussen werden er een paar triggers doorgegeven over nieuwe boeken. Zo kwam Eden van J.Sharpe via Facebook voorbij. Dark Matter van Blake Crouch viel alleen al op door zijn pikzwarte cover en Methode 15/33 werd al bij de aankondiging als een ware thriller gezien.

Dan komt het dilemma: welk boek eerst? Door een opmerkzame Ink hadden we J.Sharpe (alias, Joris van Leeuwen) heel lief benaderd en zou hij me een gesigneerd exemplaar van Eden opsturen. Dus die viel even af.
Methode 15/33 stond wel heel hoog op mijn lijstje, dus dat werd mijn volgende boek.
Inmiddels was onze laatste dag in Spanje aangebroken en moesten we weer terug naar huis. Wat vliegt de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Nog even de laatste fotootjes schieten.

Methode 15/33 heb ik verder in de bus uitgelezen en ik zit nu nog te worstelen hoe ik de recensie moet gaan verwoorden, dus die volgt nog.
De eerste bladzijdes van Dark Matter zijn ook al omgeslagen en thuis lag dus het prachtige exemplaar van Eden op de tafel.

Nu nog even twee daagjes genieten van mijn vakantie, en dan mag ik weer vanaf woensdag gaan werken. Back to reality...gelukkig kan ik nog af en toe weer even wegdromen in mijn boeken.

Veel leesplezier voor iedereen.

Daniëlle



Geen opmerkingen:

Een reactie posten