vrijdag 5 augustus 2016

De vakantiekoffer van Frank van Pamelen

Waar ga je heen op vakantie?

Het wordt erg last-minute deze keer. Vorige week hebben we nog een rondreis langs o.a. Verona, Venetiƫ en Salzburg uitgestippeld, maar sinds gisteren is ineens het zuiden van Engeland in beeld. Dus het zal wel Scandinaviƫ worden ;-) Eigenlijk maakt het ons weinig uit. Als het maar een reis is die we nog niet eerder gemaakt hebben. Een mooie combi van stad en strand, liefst. We laten het van het weer afhangen.



Welke boeken wil je gaan lezen op vakantie?

Voorlopig denk ik aan 'As in tas' van Jelle Brandt Corstius (omdat dat over zijn vader gaat, die ik enkele keren heb ontmoet en zeer bewonderde), 'Lieve edelachtbare' van Max van Olden (omdat ik op de Avond van het Spannende Boek wel met hem gegeten heb, maar dit bekroonde debuut nog steeds niet heb gelezen) en een paar non-fictieboeken als research voor m'n nieuwe literaire thriller (waar ik lekker nog even geheimzinnig over ga doen).


Welk boek raad jij vakantiegangers aan?
'The Road to Little Dribbling' van Bill Bryson. Geen thriller, maar ik ben ontzettend fan van deze man. Hij schrijft heerlijke reisverhalen, met oog voor onopvallende details en met een flinke lik zelfspot en humor. Ideaal voor onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten