maandag 4 juli 2016

Tv serie Springvloed

Springvloed (tv-serie)

Een paar weken geleden ben ik samen met Brenda naar de première geweest van de verfilming van Springvloed van Cilla en Rolf Börjlind. Hierbij kregen we de eerste twee delen van de tv-serie te zien. Dit was erg veel belovend. Ik heb in die week uiteraard gelijk de tv-serie aangeschaft om verder te kijken, want ik was reuze benieuwd hiernaar. En ik ben zeer zeker niet teleurgesteld.

Wat een goeie serie! Het boek heb ik twee jaar geleden al gelezen en de verfilming sluit hier heel goed bij aan. Alle belangrijke dingen uit het boek worden in de serie weergegeven, waardoor een zeer waarheidsgetrouwe verfilming is neergezet. Er is oog voor detail en plaats voor de nodige humor. Hierdoor is het niet zo’n zware “depressieve” serie. 
De personages zijn erg goed, het is even wennen omdat je zelf vaak al een beeld hebt gevormd van de personen tijdens het lezen. Maar toch went het snel, goed uitgekozen en passende karakters. Vooral Olivia en Tom zijn zeer passend en erg goed gespeeld. Leuk dat gekozen is om er een 10-delige serie van te maken, hierin kun je veel meer van het verhaal laten zien dan wanneer het een film wordt van 1,5 uur. Een zeer goede keuze en echt de moeite waard om aan te schaffen en te kijken. Niet alleen als je het boek hebt gelezen, ook zonder het boek een geweldige serie! Een aanwinst voor het Scandinavische crimeserie-genre. 

Mooi gefilmd, duidelijke en heldere beelden. Heel fijn dat er veel licht in de serie is gebruikt en er deels op Costa Rica is gefilmd. Net even wat anders dan de donkere ScandiNoir die we nu heel veel zien.

Ik zeg dus niet twijfelen en gewoon aanschaffen!!!

Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten