vrijdag 1 juli 2016

De vakantiekoffer van teamlid Lydia

Nog even en dan is het zover en roepen we hier met z’n allen VAKANTIE.  Wij blijven in Nederland en gaan naar Villapark de Weerribben in Paaslo. Eigenlijk is het ons tweede thuis. We gaan al jaren naar ons vertrouwde villa met rondom een tuin met een eigen vissteiger. Saai denken jullie nu misschien, dat vinden wij dus niet. 

Vanwege mijn gezondheid en mijn allergieën is dit voor mij de ideale vakantieplek. Op het park heb je een keuze om te kiezen welk soort villa je wilt. Je hebt villa’s waar gerookt mag worden of waar huisdieren toegestaan zijn. In onze villa mag niet gerookt worden en zijn huisdieren niet toegestaan. Ook is er laminaat en plavuizen en een leren bankstel. En een bed met een verstelbaar hoofdeinde. Voor mij zijn dit belangrijke factoren die zorgen dat ik geen last heb van mijn allergieën. Voor dochterlief is er een zwembad en er is voor haar animatie. Ze verveelt zich nooit. We hebben een eigen vissteiger dus manlief is ook in zijn nopjes. 
De Weerribben is een mooie omgeving en op een steenworp afstand zijn we in Steenwijk. En wat dachten jullie van Giethoorn, klein Venetië wordt het ook wel genoemd. Traditie is dat we elk jaar naar Scheerwolde gaan naar de palingkwekerij.
We fietsen, wandelen en varen en toeren door de mooie omgeving. Dit jaar staat ook Wildlands adventure Zoo in Emmen op het programma. De nieuwe dierentuin. Kortom: we vermaken ons wel. Natuurlijk neem ik boeken mee. Boeken die al een tijdje in de boekenkast staan en nog niet zijn gelezen. En het wordt hoog tijd. En dan de keuze die je moet maken... Dat wordt een hele uitdaging want ik wil nog zoveel lezen. Maar deze boeken gaan in ieder geval mee.


Gebroken van Jennefer Mellink
Stem! Van Marlen Beek-Visser
Koninklijk Complot van Linda Udo
De verzamelaar van Diana van Hall
Nachtvlinder van Carina van Leeuwen
Twintig regels liefde van Rowan Coleman (roman)
Ritueel van Isa Maron
Bijwerking van Heleen van der Kemp
Hitte van Lis Lucassen
De doden hebben geen verhaal van Gard Sven
En ik prijs me gelukkig met Judaskus van Linda Jansma die nog even voor mijn vakantie uitkomt.



Het gekste is dat ik juist in de vakantie minder lees, omdat ik dan meer tijd doorbreng met mijn gezin. Maar ik ben benieuwd, ik zit in ieder geval niet zonder .

ps: welk boek ook meegaat is het Grote Verjaardagsboek waarin de verjaardagen van onze leden instaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten