zondag 26 juni 2016

Ann las....niet zo heel veel

De afgelopen maand waren de ‘Spannende boekenweken’, een mooie gelegenheid om de boekenvoorraad weer iets aan te vullen vond ik zelf.

Op 3 juni was er een ‘spannende’ avond georganiseerd door Hebban in samenwerking met Paagman. Het feestje kreeg de naam Hebban Noir mee…ik was er niet bij, voor mij (als verwende boekendrol) was het programma niet aantrekkelijk genoeg.

Het moet toch een beetje een zwarte bladzijde uit de leuke evenementenagenda van Paagman zijn, want ik las dat er nog minder mensen waren dan vorig jaar. En vorig jaar was het aantal bezoekers al bedroevend weinig, ondanks dat Sebastian Fitzek toen te gast was. De Paagman-evenementen staan toch bekend om het hoge aantal bezoekers bij een boekenpresentatie, een lezing of een interview. Misschien volgend jaar toch voor een andere insteek kiezen.

Ben ik nog bij een boekenuitje geweest gedurende de ’Spannende boekenweken’? Ik kan het me niet herinneren, dus het zal wel niet ;) De andere teamleden gelukkig wel, zie de diversen verslagen op het blog.

Heb ik dan wel een boek gelezen de afgelopen maand? Nou, dat mag ook geen naam hebben. Ik las One with You van Sylvia Day uit. Aardig boek hoor, maar de andere delen waren beter. Ik begon in I Let You Go van Clare Mackintosh, This Is Where I Leave You van Jonathan Tropper en zat met Herfstlied van Simone van der Vlugt op mijn schoot, buiten in het zonnetje. Las een stukje in I Heart Christmas van Lindsey Kelk, waarin de hoofdpersonen een huis kopen in de wijk Park Slope in Brooklyn, New York. Extra leuk omdat mijn voorvaderen daar ooit ook een huis gekocht hebben. Toch legde ik ook dat boek weer weg.

Op dit moment ben ik De wraak van Vondel van Frank van Pamelen aan het lezen. Ik heb namelijk een wandeling naar de plekken uit het boek gewonnen. Daar horen jullie binnenkort meer over. Ik ben nog niet heel ver in het boek, nog 300 bladzijden te gaan, maar het leest erg prettig weg.

Heb ik nog boeken gekocht dan, de afgelopen tijd? Ja uiteraard, zou ik haast zeggen…dat dan weer wel. Eind mei kocht ik het hierboven al genoemde Herfstlied en in juni tijdens de ’Spannende boekenweken’ kocht ik Dood spel van Harlan Coben, de verhalenbundel Erken mij van de Gouden Strop 2016 winnares Esther Verhoef, Dood de vader van Sandrone Dazieri, Het kleine meisje van meneer Linh van Philippe Claudel. Een boekje dat ik eerder dit jaar al las als ebook, maar het is zo’n mooi ontroerend boekje dat ik ook de papieren versie wilde hebben.

Ik kreeg Vector van Simon de Waal, bij Dood spel en Erken mij en reed in Leidschendam en Voorburg langs de diverse filialen van Bruna op zoek naar Paradijsvogels van Nathalie Pagie. Tevergeefs…uiteindelijk heb ik het boek in Voorburg, voor mij de dichtstbijzijnde Bruna, besteld. Vlak voor mijn vakantie kon ik hem ophalen, het moet raar lopen wil dit boek ongelezen blijven tijdens mijn vakantie.

Als gedichtenfreak kocht ik ook nog het boekje Gedichten die vrouwen aan het huilen maken, samengesteld door Isa Hoes. Hier een fragment van het gedicht Altijd en overal van Bette Westera, in het boekje uitgekozen door Hanneke Groenteman.

Ik mis jouw kleren in de kast,
je broeken en je truien.
Ik mis je geur, ik mis je stem,
ik mis je boze buien.
Ik mis je als je jarig was
en iedereen er is.
Ik mis je als ik eventjes
niet merk dat ik je mis.
Ik mis je als ik keelpijn heb,
ik mis je als ik val.
Ik mis je nergens echt het ergst
maar altijd overal.

Tot de volgende keer,
Ann



Geen opmerkingen:

Een reactie posten