vrijdag 8 april 2016

Het onderwerp van In een donker, donker bos

Hoe makkelijk kan het soms toch gaan om een onderwerp voor een boek te bedenken. Ruth Ware, wiens boek In een donker, donker bos net uitgekomen is, kwam op het idee na een gesprek met haar vriendin.
Zoals elke thrillerlezer wel eens doet is bespreken waaraan een goede thriller moet voldoen. Tijdens dat gesprek kwamen zij tot de ontdekking dat een vrijgezellenfeestje nog nooit als setting voor een thriller had gefungeerd. Waarbij mij nu wel gelijk het eerste boek van Peter James door mijn hoofd schiet. Waren die mannen niet op een vrijgezellenfeest??
Ruth Ware vond ik in ieder geval de setting een perfecte locatie. Bovendien benoemt zij dat mensen op een vrijgezellenfeest vreemden van elkaar zijn. Waar op ik dan denk dat ik juist ervaar dat mensen op zo'n feest elkaar bijna allemaal wel redelijk goed kennen. Meestal hebben de bruidegom en bruid al dezelfde vrienden vaak die elkaar allemaal wel regelmatig tegenkomen.
Maar in Ruth Wares leven is dat anders. In ieder geval schreef ze wel een ontzettend spannend boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten