vrijdag 22 april 2016

Buistje aan het lezen en vertalen

Deze week heb ik een zenuwachtige dochter in huis. Ze heeft deze week de Cito toets van groep 8. De eerste dag zit erop. Vanochtend bij het ontbijt toch maar even lezen even ontspanning. Tja van wie zou ze dat nu hebben? Nog een paar dagen en dan begint de mei vakantie. Wat vliegt de tijd voordat je weet is het zomervakantie.  
Ook zijn de voorbereidingen in volle gang voor haar verjaardag, want ze wordt volgende week al weer twaalf jaar. En dus nog even voor de vakantie trakteren, maar wat zullen we dit jaar nou eens doen. Ze is druk met haar buurmeisje/en vriendin cupcakes aan het versieren. Dus donderdag groot feest op school. 

Ik had vandaag bezoek van een goede vriend. We kennen elkaar alweer vier jaar, vier jaar geleden was ik voor drie maanden opgenomen in het astma kliniek in Heideheuvel.  We kwamen tegelijk voor de opname. Echt bijzonder hoe die vriendschap is ontstaan. Ook was ik afgelopen week een dag zoet in het ziekenhuis, niet voor mezelf maar voor mijn schoonmoeder. Tussen de afspraken door hadden we 1,5 uur even pauze. Moeders aan het puzzelen, ze vroeg of ik een boek bij me had. Nou ik ben op alles voorbereid. Ook met dit boek. Ik heb deze week Ik aanbid je van Donna Leon gelezen . En sorry, als ik mensen voor het hoofd stoot, maar dit boek is niks voor mij. Het boek is vertaald vanuit het Engels naar Nederlands. Ik aanbid je is het vierentwintigste deel met de hoofdpersonage Guido Brunetti. Ik struikelde letterlijk over de Italiaanse woorden, want wat betekent bijvoorbeeld 'questura'?.

Help!!!!!!
Ik de app translate maar op mijn smartphonegezet. Mijn redder in nood: waar zou ik zijn zonder smartphone? Nou, ik zal jullie uit de brand helpen: questura betekent dus politiebureau.  En zo kwam ik tijdens het lezen meer Italiaanse woorden tegen. Het haalde me uit mijn concentratie. Dit boek gaat over een operazangeres die gestalkt wordt. Nu heb ik weleens een boek gelezen over stalken en dat was best spannend, maar in dit boek is de spanning ver te zoeken en het was ook nog voorspelbaar ook. 

Ik was van plan om na de muziekrepetitie lekker te gaan lezen in De obsessie van Nora Roberts. Maar voor het eerst weer sinds jaren bleef ik plakken, ach jullie kennen het wel gezelligheid kent geen tijd. 
Verder heb ik me bezig gehouden met een interview deze week voor de topic Hoe is het met. ... hou het blog maar in de gaten zou ik zeggen. En dan is het alweer 1 uur in de nacht en de hoogste tijd om mijn bed in te gaan. Jaaaaa nog twee nachten op het moment van schrijven en dan is het eindelijk zo ver: de Boekpresentatie van Linda Jansen van Boven water in Breda. Samen met Juul en Ink ga ik er een leuke dag van maken. Maar daarover volgende week meer. 
Nou lieve lezers van mijn stukje 'Wat heb ik gelezen', tot volgende week maar weer. 

Ik wens jullie een fijne leesweek. 

Tjuus de groeten uit Woerden

Lydia .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten