donderdag 4 februari 2016

De zes genomineerden voor de Diamanten Kogel

In de Permekebibliotheek in Antwerpen zijn vanavond om 20.00 de zes genomineerden voor De Diamanten Kogel 2015 bekendgemaakt. De zes auteurs die kans maken zijn:

Michael Berg - Het meisje op de weg 
Jos Dewit - Weg 
Daan en Thomas Heerma van Voss - Ultimatum
Nausicaa Marbe - Smeergeld 
Kim Moelands - De vrouw in de spiegel 
Rudy Soetewey - Bewijs het maar 

In totaal waren er 151 spannende boeken ingezonden voor een kans om de Diamanten Kogel te mogen winnen. 
Op 16 februari wordt in het stadhuis in Antwerpen bekendgemaakt wie de winnaar zal zijn.


Ik verbaas mij echter wel heel erg over deze zes genomineerden. Er zitten twee echt hele goede boeken tussen, maar ook twee waardeloze thrillers. Smaken verschillen, maar de keuze van de jury is mij niet geheel duidelijk. 
Lazen jullie boeken van de zes? En wie mag er winnen? 

1 opmerking:

  1. Ik ken alleen Michael Berg - Het meisje op de weg en Kim Moelands - De vrouw in de spiegel.
    Jos Dewit - Weg lijkt mij een mooi boek, maar ik ken hem niet als auteur en de anderen ook niet.

    Had gehoopt op Linda Jansma met Verbroken of Marja West met Uitgeteld.

    Voor mij mag Michael Berg of Kim Moelands winnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen