zaterdag 2 januari 2016

De fixer - Jennifer Lynn Barnes

Cover:
Je ziet een gestalte van een vrouw met aan de zijkanten een paar hoge gebouwen. Ik vind de cover erg mooi en als je erover nadenkt past het goed bij het verhaal. En ik vind de titel ook mooi en perfect bij het verhaal passen.

Achterflap:
De zestienjarige Tess woont bij haar opa op een ranch in Montana. Als haar opa begint te dementeren, neemt haar grote zus Ivy – die ze al drie jaar niet heeft gezien – Tess mee naar Washington. Ivy begeeft zich in het hart van de politieke society en is een fixer: ze lost andermans problemen op door clever thinking, connecties en als het moet zelfs chantage. Opeens wordt Tess een wereld van politiek, macht, rijkdom, driehoeksverhoudingen en familiegeheimen in geslingerd, en woont ze bij een zus die ze amper kent en vooral niet vertrouwt. Erger nog, wanneer Tess een wanhopige klasgenoot te hulp schiet, raakt ze zelf onbedoeld verstrikt in de fixerbusiness. Voor ze het weet vragen allerlei mensen haar om hulp. Totdat het uit de hand loopt en Tess in een complot wordt gezogen dat van haar middelbare school tot midden in de Oval Office leidt.

Mijn mening:
Ik ben pas begonnen met het lezen van YA Thrillers door een winactie van Thrillerlezers. Ik ben 13 jaar en dit is mijn eerste stukje dat ik over een boek schrijf.
Eerst wist ik nog niet wat een Fixer precies was, maar dat werd later in het verhaal wel duidelijk. Ivy is de Fixer in het verhaal en de zus van Tess. Tess woont op de ranch bij haar opa, maar haar opa gaat hard achteruit en kan niet meer alleen voor haar zorgen, dus haalt Ivy haar op en neemt haar mee naar Washington. Ivy is een ontzettend goede Fixer en regelt alles, bijvoorbeeld niemand kan midden in het schooljaar op Hardwicke komen, maar Ivy regelt het voor haar zus. Ze stopt ook dingen in de doofpot zodat het niet in het nieuws terechtkomt. De hoofdpersoon is Tess en lijkt in veel opzichten op Ivy. Tess komt in veel spannende situaties terecht. Er gaan mensen dood, en ze krijgt zelfs met de President en de First Lady te maken. Tess zoekt hulp bij Ivy en weet niet goed wie ze wel en wie ze niet kan vertrouwen.
Ik vond dit boek echt heel leuk, het verhaal is een soort puzzel die opgelost moet worden. Zelf wil je natuurlijk ook graag weten: wie heeft nou wat gedaan. Ik vind de schrijfstijl ook erg fijn het leest erg makkelijk. Het einde was erg spannend want het was een heel andere wending plotseling en dat had ik totaal niet verwacht! Het bleek toch nog weer anders in elkaar te zitten dan ik dacht!

Conclusie:
Spanning: 3.5
Schrijfstijl:3.5
Plot:4
Leesplezier:4
Originaliteit:4

4 sterren voor De Fixer

Myrtle Meinen




Nieuwsgierig? Bekijk het boek hier op Bol.com!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten