zondag 8 november 2015

Wat leest Caro?

Wat las ik de afgelopen tijd?

Zo wat een drukke agenda had ik de laatste weken. Manlief in de Sahara en moeders de hort op.
Zoon Mike had herfstvakantie en de meiden mochten weer naar school. Ik hoefde niets met hem te ondernemen, want er kwamen vrienden logeren. De woonkamer werd weer een slaapkamer en de kids vermaakten zich prima. Maar of je er nu 13 of 4 te slapen hebt, de puinhoop was hetzelfde.
De kinderen waren wel weg van mijn Halloween tafeltje, ondanks dat ons dorp daar niet aan doet, ga ik toch ieder jaar een hoekje fabriceren voor mijn eigen kids.
Mijn laatste week was begonnen bij Fit for Lady, de Hartstichting challenge. Het gaat super goed en ik was benieuwd naar het eindresultaat. Bijna 3 kilo afgevallen en veel vet in spiermassa omgezet. Mijn sporten en aangepaste eetpatroon begon vruchten af te werpen. Ja en wat doe je dan, was dit het of ga je door. Ik heb er heel veel plezier in, dus maar voor een jaar ingetekend.

Verder ben ik met ex-collega Anita naar de Krea Doe in Utrecht geweest. Naast het lezen vind ik het heerlijk soms wat te fröbelen en we konden genoeg nieuwe ideeën op doen. We waren net op de Krea Doe beland toen mijn telefoon ging. PJ was gearriveerd vanuit de Sahara, maar ja ik was er niet, dan moet je niet twee dagen eerder thuis komen schat, want de zaterdag was ook al in gepland. Enfin, na een gezellige dag, die eindigde in een lange file en een boze dochter van Anita aan de telefoon die het huis niet in kon. Anita had aan de binnenkant de sleutel laten zitten, maar ja wat doe je als je in de file staat? Gelukkig is het een slimme meid en is ze binnen gekomen. Maar Anita kreeg de wind van voren ton ze thuis kwam.
PJ was thuis en er werden smeuïge verhalen verteld. Maar moe was hij wel. Op tijd naar bed, want mijn wekker ging alweer om 7 uur, omdat ik naar de Antwerpse boekenbeurs ging met twee bende collega’s. Verslag kun je op het blog lezen.
Wat was het een superdag in Antwerpen, mooie stands, aardige auteurs en geen drukke huishoudbeurs taferelen zodat we voldoende tijd en kans hadden om met verschillende auteurs te praten.


Weer laat thuis, maar de zondag was voor mijn mannetje.  Samen op de bank, hij naar de Politie op je hielen kijken en ik het boek Zuur uit gelezen van Anja Felliers. Ik vond het een verrassend verhaal en lekker geschreven. Waarschijnlijk had ik een nieuwe druk, want ik had gehoord dat er heel veel taalfouten in stonden, maar ik heb er bijna geen gezien.

Deze week had ik wat meer tijd om te lezen. Tenminste, ik maakte er tijd voor. Naast het sporten, wat ik natuurlijk blijf doen, zette ik het huishouden op een laag pitje. Ik begon in Het meisje op de weg van Michael berg, wat een heerlijk boek, ik kon het niet wegleggen. Ik moest wel weer even wennen aan de vrij lange hoofdstukken, maar toch was dit niet vervelend. Een triller die wat mij betreft wel weer op een gouden strop kans maakt. Daarna het boek van Toni Coppers, de Vleermuismoorden opgepakt. Het eerste boek wat ik van hem las was Het laatste Oordeel, wat ik met super veel plezier heb gelezen. Ook dit boek gaat weer de goede kant op en ik zit in een eerlijke leesflow. Nog een paar hoofdstukken en ik kan er weer een recensie over schrijven.


Oh ja ik ben in de tussentijd ook nog met mijn moeder naar Rotterdam geweest. We wilden heel graag een kubuswoning van binnen bekijken. Voor € 3,00 mocht je een woning bekijken, deze hebben drie verdiepingen. Super leuk uitzicht, maar privacy is ver te zoeken. Ook de meubels moeten op maat gemaakt worden, maar de woning was best ruim en efficiënt ingericht. Leuk om eens te bekijken. ‘s-Avonds gingen we eten in het nieuwe Italiaanse restaurant van Jamie Oliver in de Markthal. Het was er stikdruk en wij waren net op tijd voor nog een plaatsje, na ons werd de rij langer en als je niet gereserveerd had kon je weer gaan. We hebben heerlijk gegeten en de prijzen waren niet abnormaal hoog. Met de trein terug naar Leerdam waarvan ik dan weer met de auto een uurtje moet rijden naar Goeree Overflakkee. Het zicht op het eiland was zo slecht door de dichte mist dat ik van thuis een telefoontje kreeg met de mededeling dat ik maar bij

mijn ouders moest blijven slapen. Dat was heerlijk ouderwets gezellig. Een nachtje in je ouderlijk huis en 's morgens met je
ouders ontbijten, volgens mij was dit de laatste keer de dag voor mijn trouwdag.
Ik heb alweer een aardig stukje geschreven, maar wil heel graag verder in De Vleermuismoorden, dus lezers, ik wens jullie veel leesplezier deze week en als je niet weet wat te lezen, Michael Berg is een aanrader!



Groetjes Caroline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten