woensdag 25 november 2015

Wat las en deed Lydia?

Wat een herfstachtige weer hadden we de afgelopen week.
Het ideale weer om lekker op de bank te zitten en een boek te pakken terwijl de regen tegen het raam tikt. Ik heb de afgelopen week Bloedlijn uitgelezen van Corine Hartman; ik had nog nooit iets van haar gelezen. Bloedlijn is de eerste uit de serie met hoofdpersonage Jessica Haider, een rechercheur die aan de coke zit, maar ondanks dat is ze goed in haar werk . Heerlijk een keer wat anders.

Mijn volgende boek was Indigo. De beheerders van het blog waren een paar weken geleden op de boekenbeurs in Antwerpen en hadden voor mij een gesigneerd exemplaar meegenomen c.q. gekregen. En eindelijk mag ik dan beginnen en van de boeken van Sterre Carron word ik heel gelukkig want ik weet, dat wordt genieten. Indigo is het vijfde boek met hoofdpersoon Rani Diaz. Tot diep in de nacht was ik verdiept in het boek. Chapeau, Sterre je hebt een boek geschreven dat gewoon weer goed is!
Mijn volgende boek was Neerslag van Marjolein van der Gaag: dit wordt een duorecensie van Moon en mij. Een mooie cover: we zien witte lelies op de grond liggen. Er kwam mij even een herinnering naar boven toen ik deze cover zag. Ik had mijn oma een keer bloemen gegeven en het eerste wat ze zei : meid toch dat zijn doodsbloemen. Recensie volgt binnenkort. 
Ik kreeg de vraag van Ink of ik Knekelhuis wilde lezen . Nou daar zeg ik geen nee tegen, wat een bofkont ben ik toch! Bedankt Ink, ik had nog nooit iets van Dinie Bell gelezen. Nou, ik kan jullie vertellen: deze auteur moeten we in de gaten houden. Knekelhuis bezorgde me de rillingen, ik zat helemaal in het verhaal. Tijdens de storm die afgelopen week over ons land raasde, zat ik beneden helemaal alleen met Knekelhuis. De wind nam een bloempot mee en ik hoorde een knal, mijn hartslag knalde omhoog. Dinie heeft me verrast. 
De recensies van deze boeken die ik heb gelezen zijn verstuurd en zullen binnenkort verschijnen. Dus hou het blog maar in de gaten. Mijn volgende boek ligt klaar: Sneeuwengelen van Suzanne Vermeer. Laat ik maar eens beginnen, ik ben benieuwd.  

Ik wens jullie een fijne leesweek en tot de volgende keer!!!

Groetjes van boekenwurm Lydia 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten