maandag 21 september 2015

Wat leest het team?

Ik ben weer helemaal in de leesflow en lees dus weer lekker wat weg. Ik ben bezig in Bijwerking van Heleen van der Kemp. Helaas is het een proefdruk, dus die kan ik alleen op mijn laptop lezen. Op de ereader zijn de letters zo klein dat ik ze niet kan lezen (oud wijf ja) en als ik ze naar voor mij goede grootte vergroot, verdwijnen er hele stukken...
Maar ja heb juist een grotere laptop gekocht, omdat ik te beroerd ben om de bril te dragen die ik heb laten maken. En daar zit je niet fijn mee onderuit gezakt te lezen op de bank of bed. Dus mijn leestijd is dagelijks een uurtje, want ik ben ook altijd twee a drie uur aan het blog aan het rommelen en ben de laptop dan al aardig beu. Maar het boek van Heleen is namelijk wel heel goed wat ik tot nu toe lees en wil dus doorlezen. Bij elk ander zou ik gedacht hebben van ik lees hem wel als hij uitkomt.


Dan heb ik wel in bijna 1 adem het boek Oog om oog uitgelezen van Buddy Tegenbosch. Verdorie wat een sterke Young Adult. Een boek wat me een brok in mijn keel gaf, me boos maakte en medeleven opriep.Het komt 19 oktober a.s. uit en zou deze titel echt gaan opschrijven, want het is een geweldig goed boek voor uw kinderen of andere jonge familieleden, maar ook zeker voor uzelf. Het gaat over een jongen die vroeger op school enorm getreiterd werd en op de universiteit een ander leven gaat leiden met wel de gevolgen in zijn hoofd. Op een dag ziet hij zijn helleklasgenoot van vroeger.
Ook las ik Metal chick, een boek uitgegeven in eigen beheer. Na een aantal jaren eigen beheer boeken geprobeerd te hebben, had ik het dit jaar na het enorm slechte boek van Corinne Vlaminckx opgegeven. Natuurlijk heb je tussen de boeken van de uitgeverijen ook slechte en goede boeken. Maar de taalfouten zijn wel geminimaliseerd en je kan dan merken dat iemand het verhaal geredigeerd heeft. Er zitten meestal geen verhaallijnen in die niet met elkaar kloppen enz enz.
Aangezien er zoveel te lezen is, maak ik de keuze voor de boeken via een echte uitgeverij en niet de POD's.
Maar enkele teamleden lazen het boek voor een groepsrecensie en raadden aan het toch eens te proberen. En inderdaad! Metal chick van Monique Hendriks is een goede uitzondering. Een verhaal dat zich enerzijds afspeelt in de metalmuziekwereld en anderzijds in het boerendorpje waar ze ooit woonde. Ik las er zo doorheen: leuk, origineel, lekker geschreven! Dit verhaal moet toch gewoon via een uitgever uitgegeven worden?
Het boek dat ik zeker volgende week ga lezen is het nieuwe boek van Helen Vreeswijk. Zaterdag was de boekpresentatie, waar ik samen met Caro heen ben geweest.
*****************************************************************************************
Wat las ik deze week!?
Deze week las ik het boek van Jolanda de Faria uit: 'Verborgen Bloesem'.
Een roman met een christelijke achtergrond.  
De cover vond ik erg mooi, prachtige foto op een glanzende kaft.
Maar het verhaal... Het verhaal kan heel aangrijpend zijn, maar is het ook goed? Kun je een boek waarvan je eigenlijk zegt, mooi maar een deel 2 hoef ik niet te lezen 3 sterren geven? Daar zit ik nu al een paar dagen mee te worstelen.
Het verhaal gaat over een jonge vrouw, die verkering krijgt en met haar vriend afspreekt dat de seks iets voor na het huwelijk is en dan toch op een onbewaakt moment zwanger wordt. Ze wordt door de vriend in de steek gelaten en hoort haar ouders ook tegen elkaar zeggen dat ze het kind beter weg kan laten halen, want de schande is te groot. Ze neemt het besluit om een abortus uit te voeren, maar daarna vertrekt ze naar Zeeland om opnieuw te beginnen. Daar ontmoet ze twee mannen die haar erg leuk vinden, maar zelf gelooft ze dat God haar een boete heeft opgelegd om voor altijd alleen te blijven. Er komen bijbelteksten in het boek voor, men bid met elkaar en mensen krijgen van God een teken.


Heel iets anders dan een thriller natuurlijk, maar zo voor tussen door een goed boek. Het boek is niet voor iedereen een aanrader, maar voor mensen die in God geloven en van een streekroman houden is dit zeker een aanrader. Ik denk niet in onze groep, maar ik heb een aantal vriendinnen die hier zeker blij van worden.

Nu verder in iets heel anders : deel 3 van de Raini Diaz serie van Sterre Carron, die is weer geweldig en ik hoop deze van de week zeker uit te lezen.
fijne week allemaal met lekker veel lees plezier
Groetjes Caroline
**********************************************************************************************************
Net het knopje verzenden weer ingedrukt. Dood de vader van Sandrone Dazieri is uit. Duorecensie samen met Crien volgt en heb dit redelijke dikke boek met veel plezier gelezen.
De verborgen geschiedenis is dus even blijven liggen. Ik ga er nu weer lekker in lezen tot ik ga beginnen in De hondenmoorden van Jens Henrik Jensen die ik mag gaan lezen voor het blog, yesssss.
Stem! blijft daardoor nog heel even liggen. Deze kon ik in Zwolle niet bemachtigen maar Marlen Beek-Visser hielp me uit de brand. Ik mocht hem bij haar bestellen en kreeg een gesigneerde versie thuis :-)
Fijn weekend allen en tot volgende week!
Karin
*****************************************************************************************
Het is deze week wat rustig op het leesfront in Huize Bakker. Bloed op sneeuw van Jo Nesbo is uit en ik ben met mijn recensie bezig. Ben ik enthousiast? Ja en nee. Het verhaal(tje) gaat over huurmoordenaar Olav. Hij noemt zichzelf een expediteur en is wat simpel op het eerste gezicht. Maar valt uiteindelijk wel mee (vond ik). Ik vond Olav een erg sympathieke hoofdpersoon, al kan hij absoluut niet tippen aan Nesbo's Harry Hole. 
Momenteel lees ik een manuscript van uitgeverij LetterRijn. Dat houdt in dat ik wel mag vermelden dat ik een manuscript lees...maar niet wat de titel is en waar het over gaat :-) Ik hoop het dit weekend uit te hebben, tussendoor stukjes lezen, want er gaat hardgelopen worden (Dam tot Dam by night) en morgen een verjaardag van onze columnist Alex. Oh en daar zou ik nog iets voor bakken.
Galveston van Nic Pizzolatto ligt op de stapel en ik denk dat ik toch ook verder ga in Denk aan mij van Sabine Durrant. Wat het uiteindelijk wordt, lezen jullie volgende week weer. Fijn weekend!!!


Miriam 

*****************************************************************************************
Wat hebben we deze week gelezen?
Een lekker leesweek heb ik achter de rug. Vorig weekend was ik samen met Lydia begonnen in Heavy Metal Chick, een thrillerdebuut wat in eigen beheer is uitgebracht. Lydia en ik waren enthousiast en binnenkort kunt u onze recensie op het blog lezen. We waren er beide van overtuigd dat Monique Hendriks met Heavy Metal Chick een goed debuut heeft neergezet en dat ze trots mag zijn op haar lef en doorzettingsvermogen om het boek in eigen beheer uit te geven. Vet stoer!
Na Heavy Metal Chick verder in Donkere Maan van Deflo, een boek wat me geraakt heeft en waarvan ik de schrijfstijl zo fijn vond dat ik door het boek heen sjeesde. Echt een aanrader, mijn recensie staat inmiddels op het blog.



Toen kwam de vraag van Ink: wil jij de nieuwe van de Millennium serie, Wat ons niet zal doden, eens gaan lezen? Tuurlijk wil ik dat. Ik had nog boekenbonnen en heb hem gelijk even aangeschaft aangezien ik de voorgaande delen ook in de kast heb staan. Dit is geen boek waar je door heen sjeest, ik heb net als bij de voorgaande delen moeite om er in te komen en ik merk dat de termen van de hackers en de inlichtingendienst me weinig boeien. Ik raak afgeleid. Maar dat is gauw over zodra ik verder in het boek zit. Ik ben nu over de helft en kan het boek bijna niet weg leggen. Ik vind het knap dat David Lagercrantz dezelfde schrijfstijl neer kan zetten als Stieg Larsson, het voelt gelijk weer vertrouwd in de wereld van Lisbeth en Mikael.
Dit was het voor deze week nu snel verder want ik ga nog een half boekje uit lezen… en kijken of er nu eindelijk iets echts gebeurd tussen Mikael en Lisbeth..

Tot volgende week!

groetjes Moon 
*****************************************************************************************
Een hele korte leesweek van mij dit keer. Ik ben begonnen bij mijn nieuwe baan en heb zoveel informatie te verstouwen gekregen dat er van lezen weinig is gekomen.

Ik lees dus op dit moment nog steeds:
* Karen Rose - Over de schreef
* Verraad - Lotte & Soren Hammer
* Manuscript

Ik hoop volgende week weer meer te vertellen te hebben :).

Fijne week allemaal!


Juul







*****************************************************************************************

Een nieuwe week dus nieuwe boeken. Iene miene mutte uitgelezen. Best een puik boekje met originele moorden. Beetje van de hak op de tak af en toe, maar dat was niet zo storend dat je hem weg wou leggen. Heb er best plezier aan beleefd.
Daarna snel begonnen in het recensieboek Dood de vader. Kolere, wat een fijn boek! Geen 5 sterren, maar zeker wel 4 (recensie is in de maak). Ik zat onder het lezen van bepaalde stukken echt van ‘hoezo staat dit hier??’, maar dat valt uiteindelijk allemaal op zijn plek. En het einde....... Maar oké, dat lezen jullie nog.
Tussendoor ook de nieuwe Nesbo Bloed op sneeuw gelezen! Och ja, ik hou van Nesbo, maar ik wil zo graag een Harry Hole!!!! Geduld, geduld.
Nu ben ik begonnen in het eerste deel van de ‘Bergman kronieken’. Ik had er geen voorstelling van, maar het opperhoofd is/was er enthousiast over en aangezien wij redelijk dezelfde smaak hebben, heb ik hem gewoon opgepakt en nu ik op de helft ben, kan ik alleen maar zeggen ‘i like, i like’. Dus dat wordt een serietje achter elkaar lezen denk ik. Jullie lezen het volgende week wel weer. Zal volgende week niet veel lezen worden want druk druk druk, maar elke gestolen minuutje zal in een boek verstrijken.

Corina
**********************************************************************************************************
Ik heb afgelopen Heavy Metal Chick geschreven door Monique Hendriks uitgelezen. Het is een eigen uitgave en meestal is dat flut en/of vol fouten. Wat ik van dit boek vond is binnenkort te lezen in een recensie op het blog. Wil in ieder geval vast zeggen dat ik hem wel helemaal gelezen heb.
Gisteren ben ik in Supernova van Peter Römer begonnen. Hij schreef ook een aantal Baantjer boeken, maar dit boek behoort niet tot die serie. Dit is het 3e boek met rechercheur Hanna Vermeer in de hoofdrol.


Van dit soort boeken moet je geen kwaliteitsthrillers verwachten, maar het zijn vaak aangename tussendoortjes. Ik kan nog niet veel over het boek zeggen. Volgende week vast meer...

Renée
**********************************************************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten