maandag 27 april 2015

Moon gaat zich wagen aan de boeken van: Pierre Lemaitre

De vraag kwam van Ink: ‘Moon, wil je de boeken van Pierre Lemaitre eens gaan lezen voor het blog?’ Tuurlijk, maar wie is Pierre Lemaitre? Oohh wacht, dat is de schrijver van die boeken die de titels van namen dragen: ‘Alex’, ‘Irene’ en ‘Camille’, maar verder zegt het me eigenlijk weinig.. Ik ga er helemaal blind in, vol vertrouwen dat Ink ondertussen wel weet wat ik leuk vind om te lezen (ook weer leuk dus). Want kent Ink me eigenlijk wel zo goed? We zullen het na deze drie boeken weten ;-)

Pierre Lemaitre is een Franse auteur en scenario schrijver voor film en televisie, hij heeft al meerdere boeken geschreven en daarmee ook meerder prijzen gewonnen. Ik heb eigenlijk nog heel weinig Franse auteurs gelezen. Elke keer kom ik meer op de Scandinavische, dus ben wel benieuwd wat ik hiervan ga vinden.
Ik lees op internet dat er op 19 juni 2015 nog een boek uitkomt van Pierre Lemaitre, ‘Rosy’.
Dus de komende tijd kruip ik onder in de wereld van deze Franse auteur en maak ik kennis met ‘Alex’, ‘Camille’ en ‘Irene’. Volgen jullie mijn bevindingen? Deze zijn binnenkort op het blog te lezen.

Maar voor nu sssssttttt …..ik kruip even in ‘Alex’.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten