woensdag 20 augustus 2014

Winactie - Het Derde Verbond van Liane Baltus

Voor diegenen die het niet helemaal hebben meegekregen de afgelopen week: Hebban Crimezone reikt op 26 oktober 2014 de Debuutprijs 2014 uit. Door de Crimezone Club van 10 is inmiddels een shortlist samengesteld van vijf boeken. Het zesde boek is een boek dat door de lezer gekozen gaat worden. Tot en met 24 augustus 2014 kan er gestemd worden en op 25 augustus 2014 wordt de definitieve shortlist bekend gemaakt. Op Hebban.nl kun je lezen hoe je precies op jouw favoriet kunt stemmen (Klik hier).

Een van de boeken waarop gestemd kan worden is Het derde verbond van Liane Baltus. 
Waar gaat het boek over? 


Helena's vader is in het verleden betrokken geweest bij een geheim project, waarbij contact is gelegd met mensen uit de dimensie Experiaan. In die periode is er een innige vriendschap ontstaan tussen Helena en de Experiaan Mica. 

Op het moment dat Mica na vele jaren terugkeert uit diens dimensie, vult warme energie het zwarte gat in Helena's borstkas. Haar blijdschap over de terugkomst van haar jeugdvriend verandert abrupt als ze hoort dat hij met zijn troepen Amerika is binnengevallen en haar vader tegelijk met een grote groep wetenschappers verdwenen is.

Binnen de kortste keren raakt Helena de controle over haar eigen leven kwijt. Mica kiest Amsterdam als locatie voor onderhandelingen over een wapenstilstand met Amerika. Voor Helena het beseft, is het kantoor waar zij stage loopt betrokken bij de voorbereiding, zijn er Experiaanse soldaten in het pand en heeft de CIA haar in het vizier. 

Wat verzwijgt Mica over zichzelf en de mensen in zijn dimensie? Is Helena's vertrouwen in Mica wel gerechtvaardigd als de wereld om haar heen hem compleet anders ervaart dan zij? Komt er een wapenstilstand tussen Experiaan en Amerika of is een vernietiging van de Aarde aanstaande? Helena wordt voor keuzes gesteld, die ze zich nooit heeft kunnen voorstellen.

In het kader van deze stemronde stelt Liane een gesigneerd exemplaar van het boek beschikbaar en als zij inderdaad op de shortlist terecht komt, zullen dat drie exemplaren zijn! Hoe gaaf is dat?!? Wat moet je hiervoor doen? Heel simpel. Stem op Het Derde Verbond en laat dat in een reactie hieronder weten (en ja, dat kunnen we checken!). Volgende week zal uit alle namen door een onschuldige kinderhand de winnaar (of winnaars) getrokken worden en hier op het blog bekend worden gemaakt. 

29 opmerkingen:

  1. Ik heb meegedaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook gestemd op Liane en waw een gesigneerd boek van Liane dat lijkt me leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh leuk! Ik doe graag mee, want dit lijkt me een vet tof boek! En uiteraard heb ik ook gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf, ik heb gestemd op Het Derde Verbond van Liane Baltus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een rare manier om een plek op de shortlist te vergaren. Is toch helemaal niet leuk om zo te moeten winnen
    J.P Janssen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hele shortlist is gebaseerd op de mening van slechts tien mensen. En dan neemt iemand een leuk iniatief en verloot gewoon een gesigneerd boek, gaan we daar commentaar op leveren. Niet iedereen speelt in een soapserie en mag daardoor in elk programma komen opdagen om zijn boek te promoten JP.

      Verwijderen
  6. Het lijkt me stug dat er nu allerlei mensen gaan stemmen om mijn boek te winnen als ze het boek niet eens willen lezen. Het is voor mij dan ook logisch dat alleen mensen op mijn boek stemmen die geïnteresseerd zijn in mijn boek en het graag willen lezen of gelezen hebben. Dat is voor mij de essentie van de stemronde voor de Debuutprijs.
    Dus toen ik gisteren van Inkie de vraag kreeg of ik een gesigneerd exemplaar wilde verloten als ik op de shortlist kom, leek me dat een leuk idee, maar omdat ik alleen een boek verloten bij winst flauw vind, was mijn spontane reactie 1 boek sowieso (mensen die stemmen willen het immers graag lezen, daar ben ik blij om) en 2 extra boeken als ik op de shortlist kom om het te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Graag neem ik ook deel! Heb mijn stem gedeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, ik heb ook gestemd, maar omdat hij sowieso al op mijn te lezen lijst staat! Ik ben zeer benieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook gestemd. Het lijkt me een goed boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend zeg, sterkte Liane in deze spannende strijd

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb ook gestemd , succes Liane Baltus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gestemd en veel succes Liane!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk heb ik gestemd en ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb op je gestemd, Liane. Wil het wel eens lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nogmaals proberen hier een reactie te zetten! Marjolein van der Molen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hè hè gelukt en ik zou graag je boek lezen. Zet hem vast op m'n verlanglijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Laatste kwartier pppfffff of ik zelf mee doe zeg wat zal Liane zitten zweten zeg, sterkte meis xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb gestemd op je boek, en wens je veel succes. Het lijkt me een erg goed en mooi boek en zou het zeker graag willen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen