vrijdag 27 december 2013

De top 3 van Heleen van der Kemp

De favoriete boeken van 2013 van

R.J. Ellory: Bekraste zielen 
Prachtige sfeer, onnavolgbaar sterk neergezette personages. Een gruwelijke ontsporing die je letterlijk en figuurlijk meesleept, want het is een soort roadtrip. 
 
Hakan Nesser: De Eenzamen
Mooi, gevoelig, met getroebleerde personages. Geheimen en tijdswisselingen bouwen op tot een heel rijk verhaal met een heftige twist.
 
Glashard van Corine Hartman
Briljant neergezet personage met een on-Nederlands gewelddadig karakter. Ik verheug me op Zielloos, want ik ben benieuwd hoe Jessica Haider zich ontwikkeld (ook vakmatige interesse).
 
(en op 4 heeft heleen Thriller staan van Suzanne Hazenberg)



1 opmerking:

  1. Een mooi overzicht Heleen. 'De eenzamen' heb ik niet gelezen, maar zowel R.J. Ellory als Corine Hartman zijn ook favorieten van mij.

    BeantwoordenVerwijderen