zaterdag 18 maart 2023

Heather Gudenkauf - De logé


Wylie Lark vindt het in eerste instantie helemaal niet erg dat ze ingesneeuwd raakt. Ze heeft zich namelijk teruggetrokken in een authentieke, afgelegen boerderij om haar nieuwe boek te schrijven. En een gezellig haardvuur en volledige stilte zijn precies wat ze daarvoor nodig heeft.

Toch bekruipt haar af en toe iets van angst, want in hetzelfde huis zijn decennia eerder twee mensen in koelen bloede vermoord en is een meisje spoorloos verdwenen. Dan ontdekt ze een jongetje buiten in de sneeuw. Waar komt hij vandaan? Wylie neemt het kind in huis en gaat op zoek naar antwoorden. Maar al snel wordt duidelijk dat ze niet alleen zijn…

Wauw! Wat vond ik dit een goed verhaal! En ik zal maar meteen zeggen dat ik denk dat dit verhaal al in mijn top drie komt van boeken die in 2023 zijn uitgegeven.

'De logé' heeft meerdere verhaallijnen. Zo lees je over een hele heftige gebeurtenis dat zich in 2000 heeft afgespeeld. Ondertussen lees je over Wylie die ingesneeuwd raakt en een jongetje buiten in de sneeuw vindt (dit vond ik al heel erg mysterieus!) en dan lees je ook nog hoofdstukken die cursief gedrukt zijn over een onbekend meisje... Ik had totaal geen idee wat al deze verhaallijnen met elkaar te maken hadden.

Vooral de stukken die in het jaar 2000 afspelen vond ik erg heftig en spannend. Ik kan hierover niet teveel verraden, maar wat toen heeft plaatsgevonden is echt heel erg bruut. Ook het heden, met Wylie, vond ik spannend en mysterieus, want wie is het jongetje in de sneeuw? En waar komt hij vandaan?

Het plot vond ik echt supergoed in elkaar steken. Alle verhaallijnen komen dan bij elkaar en dit alles was gewoon ijzersterk! Ik wilde eigenlijk ook helemaal niet stoppen met lezen. Dit gevoel heb ik maar zelden, dus dat is echt een pluspunt, haha! Ik denk dat Heather Gudenkauf op mijn lijstje komt met favoriete auteurs.

Beoordeling: 4,5 kraaien 

Silvie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten