woensdag 23 januari 2019

Verpest van Liesbeth van Kempen

Titel: Verpest
Auteur: Liesbeth van Kempen
Uitgeverij: Fontein
Jaar uitgifte: januari 2019
Recensie door Jacqueline
Waardering: vier kraaien

 

Het verhaal

De Franse Barbara de Korte heeft voor een meerdaagse coachworkshop een mysterieuze opdracht aangenomen waarvoor 7 deelnemers zijn uitgenodigd. Wanneer de deelnemers arriveren, komt Barbara al snel tot de ontdekking dat deze deelnemers elkaar kennen en in het verleden samen iets hebben meegemaakt. Kort na de ontvangst van de deelnemers ontvangt Barbara een afmeldingsbericht van de opdrachtgever die aangeeft dat de workshop zonder hem wel door moet gaan. Hij verzoekt Barbara zijn identiteit geheim te houden. Wanneer er deelnemers zonder reden verdwijnen, wordt duidelijk dat het verleden hier een duidelijke rol in speelt, maar welke.......

 

Mijn recensie

Auteur Liesbeth van Kempen neemt mij in haar verhaal mee door haar vlotte en prettige schrijfstijl. De proloog vind ik bloedstollend en maakt mij nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. Het verhaal is spannend en boeiend maar heeft een bijzondere (ook wel een beetje een bizarre) ontknoping. Een aantal alinea’s van die ontknoping heb ik 2 keer gelezen om de puzzel goed op zijn plek te laten vallen. Het was er zeker eentje die ik niet had kunnen vermoeden of kunnen voorspellen. Ook vind ik het omschreven gedrag van de personages in sommige situaties bijzonder, ze doen zich in ieder geval anders voor dan dat ze in werkelijkheid zijn. Neem bijvoorbeeld Frank, die zich als een popiejopie opstelt, graag het laatste woord wil hebben en graag anderen uit de tent lokt, dit allemaal onder de mom grappig te zijn of gevonden te willen worden. Wanneer Astrid bij een situatie wegrent en Frank haar achterna rent en haar om een dominante wijze aanspreekt en ook vastpakt laat een hele andere Frank zien. Ondanks dat ik het een goed en spannend verhaal vind spreekt mij de wijze waarop Liesbeth de ontknoping aan het verhaal heeft toegevoegd niet aan. Ik lees de ontknoping liever meer geïntegreerd in het verhaal.

 

Dit verhaal krijgt 4 kraaien van mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten