zondag 23 september 2018

Buiten zijn boekje met J. Sharpe/Joris van Leeuwen

Onder de naam J. Sharpe, schrijft Joris van Leeuwen naar mijn mening geweldige boeken. Zijn werk valt in te delen onder thrillers, fantasy, moderne horror, Science fiction en spanning. Hij staat erom bekend verschillende genres door elkaar heen te mixen. Zijn werk wordt regelmatig vergeleken met de werken van auteurs zoals o.a Stephen King, Dean Koontz en Peter Straub. Onlangs las ik zijn nieuwste boek Reflectie wat ik de volle vijf kraaien gaf.
Wij vroegen de auteur naar zijn favoriete boeken.

*Wat lees je momenteel?
Zwart huis van Stephen King en Peter Straub

*Welk boek heb je niet uitgelezen?
Hetzelfde boek als die ik nu aan lezen ben. In het boek wordt meer de schrijfstijl van Straub aangehouden en ik hou niet zo van die stijl. Ik geef het boek nu een tweede kans.


*Welk boek geef je graag kado?
Hoe schrijf je een verdomd goede roman van James N. Frey



*Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben?
De kooi van Josh Mallerman

*Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu?
Ik heb nog geen kinderen, maar ik heb een paar Pinkeltjes liggen voor als ze er ooit komen.

*Welk boek las je vroeger stuk?
Alles van Paul van Loon, met name De Griezelbus maar ook Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman.

*Wat is jouw quilty pleasure op.leesgebied?
Ik lees nog wel eens van die oude Spiderman strips uit mijn jeugd.


*Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?
Het meisje in de trein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten