vrijdag 13 juli 2018

Op de thee ...met Bernice Berkleef


Het boek Cody van Bernice Berkleef kwam deze week uit. Mooie geluiden klinken al op verschillende blogs. Vandaag benatwoordt ze bij ons de teatopics.

 1. Als je onsterfelijk zou zijn voor 1 dag, wat zou je dan doen?


In ieder geval Kogelvis eten. Als die verkeerd wordt bereid, kan dat je fataal worden, wat betekent dat ik hem nooit zal eten. Hij is de verboden vrucht geworden, waarvan ik me (typische Eva die ik ben) altijd zal blijven afvragen hoe hij smaakt. 



2. Bij welke film moest jij voor het laatst huilen? 

Bij Dombo het vliegende olifantje, bij die scène dat ie zijn moeder bezoekt, die gevangen zit. Ik wilde testen of mijn zwangerschapshormonen al grotendeels uit mijn lijf waren. Na dat experiment kon ik met zekerheid stellen dat dit nog niet het geval was. Ik heb me toch een partij lopen janken…

3. Met welk beroemd persoon zou jij een dag willen ruilen?

 Met Trump, en dan zou ik zijn miljoenen doneren aan goede doelen van mijn keuze, te beginnen bij instanties die zich inzetten tegen het milieuprobleem en die bedreigde diersoorten helpen. Dat zou hem leren.

4. Wat is de beste les die je hebt geleerd door het maken van een fout? 

Dat je nooit moet zeggen ‘Zo ben ik nou eenmaal’. Dat roepen mensen altijd en ik had daar ook een handje van. Maar waarom zou je niet kritisch naar jezelf kijken en werken aan je minder mooie kanten? Je omgeving zal je dankbaar zijn en je wordt er zelf ook een gelukkiger mens van. 

5. Wat mis je aan kind zijn?

Het gevoel dat de wereld een mooie plek was en dat alle mensen goed waren, behalve gemeneriken op het jeugdjournaal die ik toch nooit in het echt zag. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten