woensdag 6 juni 2018

Straks zijn de winnaars bekend...

Dit zijn alle boeken die rond 15.00 vandaga kans maken om of de Schaduwprijs te winnen of de Gouden Strop.

Ik gok dat Eva Keuris met Over het spoor de Schaduwprijs gaat winnen. Ik vind dat het beste boek van de drie. Ik gun het Angelique Haak wel heel erg trouwens. Qua gunfactor Een nieuw begin (nog niet gelezen? Ga eens doen dan!).
Over het spoor is het soort thriller waar ik erg van hou: wat trager, meer onderhuidse spanning zeg maar. Mensen die mijn smaak delen, snappen wat ik bedoel. Anderen roepen dan van wat een saai boek. Smaken verschillen. 
Het boek van Angelique vond ik trouwens ook echt goed. King Coke was niet heel erg mijn smaak.


Dan de shortlist van de Gouden Strop. Ik denk dat Enter van Willem Asman gaat winnen! Ik las het boek onlangs pas en de recensie is in de maak. Maar jemig, wat een geweldig goed boek. Zoals elk jaar heb ik een weddenschap over wie de winnaar is. Ik riep heel lang Michael Berg met Broertje, want ook dat vond ik een geweldig boek. Maar ben overstag na het lezen van Enter! Eind van de week hebben wij trouwens een interview met de man.

Lazen jullie al veel boeken van de lijst? Wie met winnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten