dinsdag 24 april 2018

Ragdoll van Daniel Cole

       
Wat vond ik van de cover ?
Ik vind de cover van Ragdoll bijzonder origineel door de binding op de rug, ik kan mij voorstellen dat hij bijzonder opvalt in de boekenkast, maar vermits ik de epub las ... In de boekhandel trekt het boek alleszins de aandacht !  Ook de zin op de cover ‘zes slachtoffers, 1 lichaam’ trekt zeker en vast de aandacht.

Wat verwacht ik van tevoren ?
Er is volgens mij ondertussen een behoorlijke hype rond het boek ontstaan, toch alleszins op een aantal ‘thrillerpagina’s’ die ik op facebook volg, waarbij de meeste mensen het boek een topper vinden, terwijl anderen beduidend minder enthousiast zijn, wordt dus wat afwachten. Ik las dit jaar best al wel wat debuten, die bijzonder goed waren, dus ik hoop maar dat ik ‘Ragdoll ‘op die lijst mag bijschrijven.




Een briljante geest, opgesloten in een kapot lichaam
Mijn recensie :
De Londense politie wordt geconfronteerd met een lugubere moord ‘zes slachtoffers, 1 lichaam’. Agent WOLF is leidt het onderzoek, op een vaak onorthodoxe manier, met hulp van Emily Baxter en Edmunds, nieuw overgekomen van het fraudeteam. Nieuwe moorden worden aangekondigd en het wordt een race tegen de tijd om zoveel mogelijk slachtoffers te redden, waaronder de laatste naam op het lijstje ... Wolf ...
Ragdoll heeft je onmiddellijk in zijn grip en leest bijzonder vlot. Het boek zit vol spanning en actie en leest dan ook behoorlijk boeiend. De verschillende karakters worden mooit uitgewerkt. Ondanks dit alles slaagt het boek er tot 2 x toe erin om mij in de war te brengen, zodat ik even het gevoel heb iets gemist te hebben, heb ik fout begrepen wat er gezegd werd, heb ik een gedachtengang gemist ? Terwijl langs de andere kant af en toe flashbacks gebruikt worden om één en ander te verduidelijken, en dat houdt je dan weer alert.
Toch vind ik Ragdoll opnieuw een meer dan behoorlijk debuut, misschien omwille van de gemelde verwarring geef ik het boek niet de volle 5 kraaien, maar toch zeker wel 4 ½ kraaien. Ik kijk sowieso alvast heel erg uit naar het vervolg.
Naar mijn gevoel is het enthousiasme rond Ragdoll zeker niet overdreven. 
Het boek mag wat mij betreft zeker en vast op mijn lijst van topthrillers bijgeschreven worden !

Karin




1 opmerking: