woensdag 11 april 2018

Jan van der Cruysse op de longlist Gouden Strop

Vorige week werden de nominaties op de longlist voor de Gouden Strop bekend gemaakt. Ook het tweede deel van Bling Bling van Jan van der Cruysse staat daar op. Zijn eerste boek won zowel de Vlaamse Diamanten Kogel (de allerlaatste keer dat de prijs helaas uitgereikt werd) en de Nederlandse Schaduwprijs vorig jaar.
Op de ochtend van bekendmaking kreeg Jan een sms’je van Stéphanie, zijn uitgever met gelukwensen. Hij moest wel even uitzoeken hoe alles precies in zijn werk ging met de longlist en de stappen daarna ("even uitvogelen..")  Wel zei hij: "Er moet nog heel wat water naar de
...Zee voor we aan het spannende einde van deze rit komen."

Hoever is hij met zijn volgende derde boek?
Van Bling Bling 3 lees ik deze week nog de laatste hoofdstukken van de finale proefdruk. Op 4 mei rolt ie van de pers. Daarmee eindigt de Bling Bling saga. Ik denk alvast na over iets anders om mijn karige vrije tijd mee te vullen.
En daarmee bedoel ik een ander verhaal, niet een andere hobby!!

Is hij blij met de nominatie?
Zeeeeer happy hiermee. Het is aartsmoeilijk om een Vlaams boek in Nederland onder de aandacht te krijgen en ik zag echt wel dat de Schaduwprijs voor BB1 een verschil maakte. Maar je moet wel winnen natuurlijk. Genomineerden worden snel weer vergeten😢
Er kan er maar eentje winnen, en ik gun het aan iedereen.

Hij las van de longlist zelf alleen nog maar het boek van Hilde Vandermeeren. "Ik heb nog nooit zo weinig gelezen als sinds de dag dat ik zelf begin te schrijven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten