zondag 1 april 2018

Interview met brandweerman Sam


Interview met Brandweerman Sam.

Dank je wel Sam, mag ik Sam zeggen?, dat je ondanks je drukke baan nog even de tijd hebt genomen voor dit interview.
 
1.      Hoelang wist je al dat je brandweerman wilde worden?
Sam lacht: vanaf het moment dat mijn tekenaars mij ontwierpen kreeg ik een brandweerpak aan en toen wist ik dat ik graag brandweerman wilde zijn.

2.      Wat is je mooiste redding geweest?
Al mijn reddingen zijn prachtig, zowel mens als dier red ik graag.

3.      Is er ook een vrouw in je leven?
Sam buigt voorover om in mijn ogen te kijken en schud lachend zijn hoofd. Nee, er is geen vrouw in mijn leven. Ik heb er gewoon geen tijd voor. Ik heb NPO al een geschreven of zij een programma “brandweerman zoekt vrouw” willen maken maar daar heb ik geen reactie op gekregen.

4.      Mocht je geen brandweerman meer zijn, wat had je dan graag gedaan?
Pierewaaier is altijd een stille droom van mij geweest. Ja weet je, al die pieren zitten maar een beetje in de grond en hoe fijn is het als ik ze dan uit de grond trek en ze in de lucht houdt, zodat ze ook even kunnen uitwaaien. De zand van hun lijfje afwaaiend.

Nog voor ik mijn laatste vraag kan stellen, stormt de commandant binnen met de boodschap dat er 2 kinderen vermist zijn op een gevaarlijke piekerbolderberg. Radar zit al in de wagen, terwijl Sam mijn hand schud en bedankt voor het interview. Ik kijk vol ontzag de brandweerwagen na en ben blij dat wij zo'n dappere brandweerman hebben.


1 opmerking: