woensdag 14 februari 2018

De boekenkast van...Mireille Declerck

*Wil je je kort voorstellen?
Ik ben Mireille, 59 jaar jong, arbeidsongeschikt, en woon samen met mijn hondje Miro, in Oostende (België). 
Ik lees al van jongsaf aan. Woonde toen nogal afgelegen en er woonden geen vriendjes in de buurt. 
Mijn ouders waren geen van beiden lezers en hebben dus nooit een boek in handen gehad.
*Wat was het eerste boek wat je ooit las en je herinnert?
Het eerste boek,dat ik las herinner ik me niet meer maar wat ik me wel herinner was een stripreeks getiteld 'Joep Meloen en Jelle Pompoen' (als mijn geheugen mij niet in de steek laat). Die reeks heb ik verslonden. Ook de strips van 'Piet Pienter en Bert Bibber' zijn mij bijgebleven. Jammer genoeg heb ik al mijn strips weggegeven aan een groot gezin dat het niet breed had toen ik een jaar of twaalf was. Daar heb ik nu heel veel spijt van. 
Dan ben ik begonnen met de 'Witte Raven Pockets', 'Billy Bradley', 'De Vijf', en zo geëvolueerd naar streekromans. Dan naar gewone romans (Barbara Taylor Bradford, Kathleen Woodiwiss, Shirley Busbee, Judith Krantz, Celeste de Blasis). 
Nu lees ik vooral thrillers. Ik heb een aantal auteurs die ik volg (Pieter Aspe, Sterre Carron, Toni Coppers, Jos Pierreux, Dirk Vanderlinden, David Baldacci, Patricia Cornwell, Lisa Gardner, David Hewson, Stieg Larsson, Karen Rose, James Patterson, Karin Slaughter, M.J. Arlidge, Jussi Adler-Olsen). 
Ik lees om mij te ontspannen en ben erg geïnteresseerd in forensische opsporing en verslagen

*Heb je een bepaalde sorteer methode? Op alfabet, genre, kleur?

Ik sorteer per alfabet (en binnen de auteur, op volgorde van verschijning en per reeks, bvb bij James Patterson). 

*Leen je wel eens boeken uit?
Ik leen nooit boeken uit, hoogstens bij uitzondering aan mijn beste vriendin sedert onze schooltijd) ook al omdat mijn smaak nogal verschilt met die van mijn vriendinnen. 

*Welke 3 boeken vind je het mooist in jouw kast?
De boeken die ik het mooist vind in mijn kast zijn : de volledige reeks van Pieters Aspe (met inbegrip van zijn jeugdboeken), de volledige reeks van Barbara Taylor Bradford en de volledige reeks van Karin Slaughter. 

*Wat als jouw kast vol is?
Als mijn kast vol is, ga ik stand alones uitpikken die mij niet zo veel zegden, en doe ik die naar de kringloopwinkel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten