maandag 29 juni 2015

Wat leest het team deze week...

Wat leest het team deze week? Teamlid Caro zit bij Concert at Sea, dus zal wel niet heel veel lezen.
Renee heeft voor haar doen heel snel Nicci French, het vrijdagboek gelezen en zat aan het einde van het schooljaar dus hectisch en druk. Dus ook die is nog niet in een nieuw boek gedoken.

Miriam:

Afgelopen donderdagavond sloeg ik Dodenweg van Olga Hoekstra dicht. Wat een heerlijk boek!! Ik wilde meteen door in Nevel, maar er kwam een boek tussendoor (zoals eigenlijk altijd): het nieuwe boek van Jennefer Mellink, Kwaad Bloed. Ik heb vorig jaar ZO genoten van haar debuut Verbroken, dat ik erg naar deze uitkeek. Tot nu toe stelt ze niet teleur :-D Recensie volgt snel!



Crienus:
ik lees nu Karin Slaughter, gewoon omdat als zij iets uitbrengt ik het gelijk moet lezen. Ik ben nu op ongeveer 1/4de en ja het is wel oke. Er gebeurt nog niet zoveel op 1 moord na die niet echt spectaculair was.... Hiervoor was ik begonnen in "Een hart van prikkeldraad" maar deze kwam tussendoor. Ik verwacht nog wel dat ie beter wordt. Geduld is een schone zaak. 




Ink:


Ik heb pas een hele week gedaan over het boek Getelde dagen van Siska Mulder. Geloof me, dat is nooit een heel goed teken als ik zo lang over een boek doe. Ik ergerde mij kapot tijdens het lezen en verzon van alles om tussendoor te doen. Terwijl je beter kan doorlezen, want dan ben je er van af. Ik hoopte echter dat mijn irritatie t.o.v. het boek door mijn humeur, maandelijkse bui lag. Maar nee...
Nu ben ik begonnen in M van Anna Levander. Wat leest dit boek heerlijk. Die gaat snel uit zijn.



Juul leest nog steeds 2 boeken:

1 Walker van Patrick Conrad.
Boek was genomineerd voor de Gouden Strop. En ik heb hem gekregen voor een recensie.
Wat ik er van verwacht?
Ben er nog maar net in begonnen. Maar ik denk eigenlijk dat het meer een mannenboek zal zijn. Rauw, plat, zeg maar tieten en schieten.
Ik had gedacht dat de schrijfstijl elitair zou zijn, maar dat valt me eigenlijk  alles mee, het leest, tot nu toe, prettig.
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de rest van het boek!

2 Doodskleed van Corine Hartman.
Het vijfde en laatste deel in de Jessica Haiderserie. Gelukkig maar. Ik hou enorm van de schrijfstijl van Corine Hartman, vind haar misschien wel een van de beste schrijfsters in Nederland. Maar deze serie is wat mij betreft wel klaar. Dat vond ik bij haar vorige IJskoud al. En omdat het het laatste deel is zal ik het met plezier lezen!






Lydia:



Lydia is back, nou deze dame had even een leesdip. Heeft iedereen wel eens last van toch? Ik ben begonnen in De Waal en Baantjer,  Een schim in de nacht. Ik kan nog niet oordelen, ben net begonnen. Maar de sfeer zit er lekker in. Dit is mijn tweede boek van De Waal &Baantjer. Het vorige deel las ook heerlijk. Ik ben benieuwd 

Caro:


Ik heb net Vuurproef uit van Carina van Leeuwen en ze heeft er een fan bij. Heerlijk geschreven en realistisch. Nu begonnen in Straf expeditie van S.Craig Zahler,  pas op bladzijde 30, want ik kon hem niet vinden in de camper. We waren een weekendje naar de camping van Concert at Sea, maar hadden geen kaarten meer kunnen bemachtigen. Gelukkig heerlijk weer en dus maar verder in Bloed en Goud gegaan, die ik ook bij me had. Wordt weer vervolgd.


Moon:

Wat lees je op dit moment?

Ik ga vanavond beginnen in Betrokkenen van Anita Larkens, voor mij een nieuwe schrijfster dus ben wel erg benieuwd als ik de cover bekijk. “Hoever mag je gaan in naam van de liefde?” prijkt op de cover, wat moet ik daar van verwachten? Op de cover staat een jonge vrouw denk ik die aan het lezen is in zo te zien een oud boek. Als je dan de achterflap leest raak je al aardig nieuwsgierig. Dus binnenkort mijn mening op het blog.

Waarom viel de keuze‎ op dat boek?

Tja, waarom viel mijn keuze op dit boek? Hahaha, nou ik kon eigenlijk niet anders zaterdag morgen vroeg ging de bel en de postbode stond met een grote doos voor de deur. Het herkenbare handschrift op de bovenkant. Leesvoer, Heerlijk. Als een kind zo blij met deze post. In de doos zaten een aantal boeken met op 4 een briefje “Graag deze als eerste”, Graag deze als tweede””. En Anita lag boven op de stapel, dus ik ga gauw aan het werk.



Hoe bevalt het tot nu toe?
Ik ben nu een paar bladzijde bezig maar er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, over wat er zou kunnen gebeurd zijn. Dit maakt het nu eigenlijk gelijk al spannend. En wil ik daardoor verder lezen, ook al moeten er andere dingen gebeuren. Ook is de schrijfstijl lekker, het is vanuit Nora en Eliza in de Ik vorm geschreven maar dit is duidelijk aan gegeven en leest niet ingewikkeld. Het boek is vlot geschreven een heerlijk boek om mee te nemen naar het strand of aan het zwembad, zodat je lekker kunt wegdromen in je eigen ideeën van het plot.

Is het anders dan je verwachtte toen je er mee begon?
Ik had echt totaal geen idee waar of het boek over zou gaan, maar na het eerste hoofdstuk te hebben gelezen pakt het me gelijk.


Dus ik ben ff weg want ik ga gauw verder binnenkort lees je mijn mening op het Blog.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten