zondag 5 februari 2017

Leestijd van Ink

Ik had weer eens een lui weekend vorig weekend. Iets te veel gewerkt, ook nog op zaterdagochtend , en ik vond het wel best. Lekker gaan lezen en rommelen . 

Zondag besloot de vriendin spullen voor school nodig te hebben en bij de Ikea schijnen ze allerlei leuke spullen te hebben rondom moestuintjes. De kinderen zijn aan het leren stekken enzo dus die kasten zijn dan erg leuk voor in het lokaal. Ik dacht nog naief: ik ga voor de gezelligheid mee. De parkeergarage inrijdend keken w eelkaar al aan .. Gigantische rijen met auto's wachtend op een plekje. Eenmaal de Ikea binnenstappend maakte ik bijna gelijk rechtsom. Werd het gratis weggeven ofzo?
Snel snel snel even de schappen door werd een wedstrijdje mensen ontwijken, maar redelijk snel waren we op de terugweg waar we tegen elkaar zeiden noooooooit meer in het weekend te gaan. Tot we dat weer vergeten zijn over een jaar. Raar dat je sommige dingen vergeet en als je iets dan weer doet, je tegen elkaar zegt dat dit de vorige keer ook zo was. Ken je dat?

Helaas steekt iedereen op een groot kantoor de ander aan met griep, dus was ook ik een paar dagen de klos. Bij het ziekmelden werd er al flink gelachen om hoe mijn stem klonk; ik kon wel voor bepaalde telefoonlijnen gaan bellen. Hees, schor en piepend. Wel fijn was dat ik gewoon kon lezen. Vaak ben je dan zo beroerd dat je hoofd bonkt, maar tussen het slapen door had ik de nieuwe van Lars Kepler te pakken. Jager is weer een ultieme Lars Kepler: snelle hoofdstukken, veel actie, plotwendingen. Soms ietwat te grof qua martelingen, waar darmen meters het lijf uit gerukt worden bijvoorbeeld. Maar ik weet dat er veel liefhebbers zijn van het genre 'Hoe erger, hoe beter'. Anderen moeten er dan even overheen lezen, maar dan heb je een geweldig verhaal.
Ik ben inmiddels begonnen aan het nieuwe boek van Max van Olden De juiste man. Vorig jaar won hij met zijn debuut Lieve edelachtbare de Schaduwprijs. Ik ben altijd nieuwsgierig hoe een tweede boek van iemand dan is, Totaal anders dan Jager met al zijn grofheid natuurlijk, Ik ben nog niet heel ver, dus ga vandaag eens een heel stuk verder lezen. Dus eindig ik eigenlijk deze leesweek met hoe ik het startte: een lui leeg weekend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen