woensdag 22 februari 2017

Bianca leest door week 8 heen

Nou, Samen van Anita Terpstra was dus zo’n boek wat ik naar het einde toe steeds even weglegde om de ontknoping uit te stellen, wat een bizar goed boek is dit zeg.
Mackenzie besluit voor de liefde te gaan en trouwt met Matt Ayers, een gevangene die de doodstraf moet krijgen voor de ontvoering van minstens vier vrouwen. Ze haalt hiermee de woede van heel de stad op haar hals maar Mackenzie is vast van plan haar eigen koers te varen. Dit levert een ontzettend spannend, maar ook ontroerend verhaal op met een ongelofelijk geniaal bedacht plot.
Terpstra heeft met dit boek de Nederlandse schrijvers goed op de kaart gezet.
Ik moet dit boek even laten bezinken en doe dat door lekker met de hond te gaan wandelen, het weer is heerlijk dus genieten maar.

Daarna is het tijd voor Beschermduivel van Ronald van den Broek, een voor mij totaal onbekende
schrijver terwijl hij toch in 2014 al een thriller die luistert naar de naam Varkensbloed in chocolade heeft uitgebracht. Ik lees dit boek voor de Blogtour waar wij van Thillerlezers aan deelnemen, mijn  recensie komt 11 maart online en wil jullie allemaal adviseren deze te lezen. Ik ben namelijk boven verwachting verrast door dit boek. Ik hoop dat velen van jullie daarna zullen besluiten dit boek te gaan lezen. Het is een psychologische thriller met goed uitgewerkte karakters, een verhaal over vertrouwen, bedreiging en begeerte.


Maar goed, daarover dus later meer, nu is het de hoogste tijd voor de nieuwe van Cilla en Rolf  Börjlind, Wiegelied. Een boek waar ik al een tijdje naar uit kijk. De eerste drie delen met het duo Olivia Rönning en Tom Stilton heb ik echt verslonden.
Hij leest weer als een trein, ik heb het gevoel in een film te zitten waar ik liever niet in mee wil spelen. Het duo Tom Stilton en Olivia Rönning gaat samen met hun collega’s die je ook allemaal kent als je de voorgaande delen gelezen hebt op zoek naar de moordenaar van een kleine jongen en stuiten daarbij op een Roemeens crimineel netwerk. Het is weer een boek waarbij je hersens flink gekraakt worden en waarbij pas na het lezen van de laatste blz. alle stukjes op zijn plaats zijn gevallen. Een spannende thriller met veel oog voor detail en uitgewerkte karakters, zelfs de kaft spreekt je vast nóg meer aan als je het boek hebt gelezen, heel mooi gemaakt en goed over nagedacht. Een aanrader!

Met dit boek heb ik de leesweek af gesloten , ik ga er nog een nachtje van genieten alvorens ik aan een volgend boek ga beginnen en dat wordt NIKS en krijgt dus pas volgende week een vervolg.

Fijne (lees) week weer voor iedereen…
Bianca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten