vrijdag 20 januari 2017

Leesweek van Ink

Het lezen gaat lekker; ik ben in boek 4 van dit jaar begonnen. Niet extreem veel, want tussendoor moet ook gewerkt worden. Maar als het zo doorgaat, moet ik het lage getal van 75 boeken per jaar halen
Ik las onlangs Troebel water van Belinda Aebi en ook Kleine zwarte leugens van Sharon Bolton. Bolton heeft het soort thrillers waar ik heel erg van hou. Verhalen met veel sfeer en verwarring wat nu waar is en wat niet. Mooie plotwendingen en vooral goed neergezette personen waar altijd wel van alles mee aan de hand is en je als lezer wordt meegesleurd. Het soort boek waar ik uren in kan lezen en slecht weg kan leggen.
Wat mij betreft een vette aanrader. Als je van psychologische thrillers houdt.

Jullie kennen vast het probleem om na het lezen van een erg goed boek een nieuwe te kiezen. Ik heb nog een paar boeken liggen waar ik in gestart ben en niet verder in kon wegens boeken die echt moesten. Dus ik ga er denk ik even 1 van die oppakken. Bij mij gaat dat eigenlijk volgens de traditie dat ik dan in een boek of 5 start en elk weer weg leg . Mopperend.
Pluspunten daarvan zijn dat ik dan opeens weer boekenkasten ga reorganiseren. Dus alles weer netjes op rij.

Aanstaande weekend gaan we met het team lekker eten in Breda. Van heinde en ver, behalve de afdeling Drenthe en Friesland, zakken teamleden af om weer eens live te ouwehoeren en te brainstormen of we in 2017 De Kraai voor beste Nederlandse thriller en beste Nederlands debuut gaan uitreiken. Al twee jaar wordt er aan alle kanten geroepen dat we ook een prijs moeten gaan instellen. Onlangs werd er ook al een nieuwe prijs in het leven geroepen. Hoe meer initiatieven hoe beter natuurlijk. Maar als 170 stemmers zorgen voor een winnaar vraag ik mij werkelijk af of het de moeite waard is dit te doen. 


Ik ga nu lekker verder in Witte raaf van Bram Dehouck. Leest heerlijk weg en ohhh wat is die Witte raaf een vies ratje..
Jullie gaan het snel horen.
Intussen kregen wij op mijn werk allemaal een bolletje com bon van 25 Euro.  Welk boek ga ik dus kopen denk ik dan nu. Volgende week krijgen we er weer een. Helemaal niet vervelend. Nu dus een poosje verlekkeren aan wat ik zou kunnen uitzoeken..

Houdoe

1 opmerking: