zondag 28 augustus 2016

Een boekloze leesweek van de ene Sjef

Leesweek...Opnieuw moet ik weer gaan vertellen dat ik geen boek heb gelezen. Wel een aantal in handen. Paar bladzijdes en dan stopte ik. Totaal geen rust om te lezen. En nee er zijn geen vervelende dingen die mij bezighouden. Integendeel zou ik zeggen.
Het boek waar ik het langst mee bezig was, is het Seniorenkleurboek. Senioren, ben je dan al een jaar of 70 Ink? Nee, maar ik word zo kippig als een blinde vink. In dit kleurboek staan wat grotere (zeg maar veel grotere) tekeningen. Helaas is er nauwelijks keuze uit verschillende boeken, want er zijn er maar twee. Schijnbaar houden senioren veel van bloemen , want daar stikt het van in deze versie. Dat nu nog niemand bedacht heeft hoe leuk het zou zijn als je zelf 100 platen kon aanvinken en je die in een kaftje thuisgestuurd kreeg?! Op de foto zie je dan een kleurplaat die eens geen bloem bevat.


Ik ben trouwens wel veel rondom boeken bezig, ook al lees ik ze niet. Ik heb deze week een gesprek in Breda om wat activiteiten voor een uitgeverij te gaan doen. Spannend om te kijken wat ik kan gaan doen en daar ook nog betaald voor te gaan worden. Het blog is echt heel erg gaaf, kost enorm veel tijd maar het is natuurlijk allemaal Liefdewerk oud papier (wat een uitdrukking ook he). Nu zal ik geen volle werkweek gaan draaien (helaas), maar wat geld voor brood op de plank is al leuk. En van een hobby je werk maken is helemaal gaaf.
Ik zit nu te denken dat het voordeel van ons blog dan wel is dat wij met niemand rekening hoeven te houden. Mogen doen en zeggen wat wij willen en zijn niet afhankelijk wat er van bovenaf opgedragen wordt.
Maar duim allemaal lekker even mee voor de woensdag. Het wordt trouwens 32 graden zag ik en als ik iets haat...Juist. Iedereen lijkt uit te kijken naar warmer weer. Ik genoot juist de afgelopen tijd van gewoon lekker een graad of 22 en zon. Prima. Hondje gewoon nog blij. Die gaat het zwaar krijgen de komende week. Die loopt nu al te hijgen buiten. Dus coolpacks liggen al in de vriezer klaar voor de oude man.


Liggen er misschien ook boeken klaar om te lezen? Ja zoals gewoonlijk. Welke? Eentje van Gregg Hurwitz. We gaan de man namelijk 30 augustus ontmoeten in Amsterdam. Miriam is zijn nieuwste aan het lezen. Ik vind het ook wel handig om dan die daarvoor te hebben gelezen.
Ik denk dat ik blij mag zijn als ik dat boek bij de volgende leesweek ook echt gelezen heb.
Vandaag was het hier om het huis in ons kleine straatje klusdag. Verven, dakgoten schoonmaken en intussen hingen de twee luiste vrouwen, ik en mijn directe buurvrouw, onderuit het aan te kijken. Als beloning voor het niks doen, word ik nu op een pizza getrakteerd.
Wat een leven heb ik...
Heerlijk!
Wou het maar zo houden.

Houdoe en tot volgende week!


Ink


Geen opmerkingen:

Een reactie posten