vrijdag 10 juni 2016

Beslommeringen van Juul

Lezen?

De afgelopen week was een redelijk rustige week.
Woensdag ben ik met mijn ouders naar de meubelboulevard geweest. Altijd een feest...Ze wilden een nieuw bankstel, maar het probleem is dat mijn paps nogal korte benen heeft. In ieder geval korter dan waar ze bij bankstellen rekening mee houden. Een bankstel kopen is dus eigenlijk een onmogelijke opgave. Bij letterlijk elk bankstel bungelen zijn voeten boven de grond. Bij de laatste winkel kreeg ik een ingeving: we kunnen natuurlijk ook kijken voor een fauteuil voor hem. Dat was inderdaad wel een idee. En meteen de eerste waar hij op ging zitten was bingo! Het worden nu 2 fauteuils en een tweezits bank. En nu wachten...tot eind augustus...

Donderdagavond gaf Guus Kuijer in Leiden een lezing. Omdat ik, met name de kinderboeken van, Guus Kuijer geweldig vind, wilde ik er graag heen. Het was een interessante avond en wat is Guus een leuke man zeg!
Het verslag van de avond komt binnenkort op boekinkt.

En maandag was er gezinsuitbreiding in mijn ouderlijk huis.
In december hadden ze de kat moeten laten inslapen. Heel verdrietig natuurlijk, hij was "pas" 12.
Mijn vader wilde geen kat meer, want de verzorging komt volledig op hem neer en hij wordt ook een dagje ouder. Daarnaast heeft hij ook een deel van de zorg voor mijn moeder, het is allemaal ook best veel voor de man.
Maar...toen hadden de buren een nestje. En ja, het is toch wel erg leuk.
En dus is sinds maandag Bruce ( Broes volgens mijn spelling ) lid van de familie. En wat een dotje is het! 
En ja, hij is vernoemd naar de held van mijn moeder: Bruce Springsteen.

Ik zou afgelopen vrijdag ook nog naar de Thrilleravond van Paagman gaan, maar ik voelde mij niet heel erg lekker, dus ik ben thuis op de bank blijven hangen. Heel jammer, maar volgend jaar misschien weer een kans.

Van lezen is weinig gekomen. Ik kon mij met geen mogelijkheid op het lezen concentreren. Ik ben dan ook nog steeds in dezelfde boeken bezig.
Maar...de flow begint terug te komen. 
Bij deel 2 van de trilogie van Oxen: Schaduwmannen ben ik ruim over de helft. Ik begin wel te merken dat ik deel 1 niet gelezen heb. Maar afgezien daarvan is het boek spannend! En De vrouw die niet zwijgen wilde van John Brosens heb ik bijna uit. Een interessant verhaal, met misschien iets te veel toevalligheden. Maar vermakelijk om te lezen.
En de volgende boeken liggen al te trappelen. Maar daarover volgende week hopelijk meer!

Lees en geniet nooit met mate!

Toedels, 

Juul

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen