dinsdag 14 juni 2016

Beslommeringen rondom het lezen van Lydia

"Ik heb een potje met vet al op de tafel gezet." Of : "We zijn er bijna, we zijn er bijna maar nog niet helemaal".  
Deze liedjes en nog veel meer werden afgelopen week gezongen in Woerden. Het was zover: vorige week maandag ging de avond4daagse van start. Dochterlief liep met haar school de 10 km. En wat hadden ze mooi weer. Afgelopen donderdag was het defilé. 

Vroeger toen ik nog de tien kilometer liep kreeg je altijd bossen bloemen op de laatste avond. Het was dan wel de vraag of de bloemen heel thuis belanden in een vaas. Maar dat is een ander verhaal. Tegenwoordig wordt er zelden bloemen meer gegeven bij een defilé. Nu krijgt de jeugd snoep tegenwoordig. De nekjes hangen dan vol met snoepkettingen. Dus de snoeptrommel is weer gevuld. Maar ik ben super trots op Naomi: vier avonden tien kilometer lopen, ik doe het haar niet na op dit moment. Naomi werd ook goed beloond en kreeg een Dopper, zo’n moderne drinkfles, ijsbonnen en een bioscoopbon. En uiteraard snoep. Medaille nummer twee is binnen dus hup volgend jaar naar nummer drie.

Deze week is er weinig terecht gekomen van lezen, zelf was ik ook bijna elke dag op pad. Wel heb ik een recensie geschreven en interview gedaan voor de topic Hoe is het met …… voor de maand juli. Ook heb ik Ink even meegeholpen met een leuk item voor straks op het blog, en als je zelf zoiets doet kom je er echt achter dat het niet allemaal maar even is. Het kost tijd en hierbij echt mijn complimenten aan de beheerders voor de tijd die ze in het blog steken. Het is niet “ dat doen we wel even “ nee, het kost echt tijd. Een dikke pluim en dat mag ook wel eens gezegd worden. En wat ben ik dan trots om bij het team te horen.

“Samen zijn we sterk “ en maken we er iets moois van. Een blog met zoveel bezoekers, daar mogen we met zijn allen trots op zijn.

Ik heb afgelopen week Scorpio uitgelezen van Hilde Vandermeeren . Scorpio is het tweede boek wat ik van Hilde lees. Nou, als jullie een spannend boek willen lezen dan raad ik zeker deze aan. Een thriller die staat als een huis. De juiste ingrediënten en dosering voor een goede thriller. Gaelle is samen met haar gezin een weekend weg zonder dat ze het weten worden ze geobserveerd door huurmoordenaar Michael ook wel de Kameleon genoemd. Hij is in dienst van Scorpio een organisatie dat nergens voor terug deinst. De organisatie ontziet niemand, wie tegen haar regels ingaat tekent zijn eigen doodvonnis.  Michael heeft de opdracht om Gaelle en haar zoontje te vermoorden. Michael heeft moeite met deze opdracht. Maar dan wordt op een ochtend Gaelle wakker in een psychiatrisch ziekenhuis; ze is gewond en herinnert zich niets meer. De politie verdenkt haar van poging tot moord op haar zevenjarige zoontje. Ze belandt in een nachtmerrie. Ze weigert het te geloven en gaat op zoek naar de waarheid.

Mijn volgende boek is Het vervloekte huis van mijn naamgenoot Lydia van Houten. Ik kreeg dit boek afgelopen week van Miriam thuisgestuurd.  Met de vraag van de beide beheerders of ik dit boek wil gaan lezen. En natuurlijk doe ik dat. Ik ben nieuwsgierig, want ik heb nog nooit iets van Lydia gelezen. Dus dames bedankt dat ik hem mag lezen.

Verder staat er deze week een boekpresentatie op de agenda van Gaby Rasters. Deze week verschijnt Follow het is dan geen thriller maar een roman. Een genre dat ik ook graag lees. En natuurlijk moet ik gebak bestellen deze week want komend weekend ben ik jarig. En deze week ga ik tussen het lezen door starten met de zomerschoonmaak. Elke week iets extra’s, want over vier weken ga ik met vakantie. Dus naast een leesschema heb ik ook de komende weken een schoonmaakschema. Tja, lekker boeiend zullen jullie nu wel denken ,maar ja het moet toch even gebeuren.

Tot de volgende week
Tjuus ,
Lydia 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen